disco

disco

2011. december 11., vasárnap

BROTHERHOOD OF MAN

A brit Brotherhood of Man 1969-ben alakult Tony Hiller dalszerző és lemezproducer kezdeményezésére. Az együttes a következő évben nemzetközi sikert aratott a United We Stand című szerzeménnyel. 1972-ben a teljes tagság kicserélődött. Az új kvartett 1976-ban megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált a Save Your Kisses for Me című dallal. A Brotherhood of Man imázsa és dallamos zenéje egyértelműen az ABBA hatását tükrözi, ennek ellenére nem futott be a svéd együtteséhez hasonló világkarriert. 1977-ben Budapesten lépett fel a Metrónom ’77 sztárvendégeként. Az 1980-as évektől kezdve a Brotherhood of Man leginkább nosztalgiaegyüttesként működik hol több, hol kevesebb sikerrel.


TAGOK
Az első korszak (1969–1972)
* John Goodison (1969–1970)
* Tony Burrows (1969–1971)
* Roger Greenaway (1969–1971)
* Sue Glover (1969–1972)
* Sunny Leslie (1969–1972)
* Hal Atkinson (1971–1972)
* Russell Stone (1971–1972)

A második korszak (1972-től napjainkig)
* Martin Lee (1972-től)
* Lee Sheriden (1972–1982, 1986-tól)
* Nicky Stevens (1972-től)
* Sandra Stevens (1973-tól)
* Barry Upton (1982–1984)


KARRIERTÖRTÉNET
A kezdetek
A Brotherhood of Mant 1969-ben alapította Tony Hiller zenei producer és zeneszerző. Az együttes tagjai a következők voltak: John Goodison és Roger Greenaway szövegírók, valamint Tony Burrows, Sue Glover és Sunny Leslie énekesek. Hiller és Goodison korábban is dolgoztak együtt, akárcsak Glover és Leslie, akiktől Sue and Sunny néven jelent meg néhány kislemez. Greenaway olyan előadók számára írt, mint Gene Pitney (Something's Gotten Hold of My Heart), a New Seekers (I'd Like to Teach the World to Sing) és a Blue Mink (Melting Pot). Burrows keresett háttérénekesnek számított, vokált énekelt például az Edison Lighthouse Love Grows (Where My Rosemary Goes) című listavezető slágerében is. A híres brit könnyűzenei műsor, a Top of the Pops egyik adásában például háromszor is színpadra lépett – három különböző együttes vokalistájaként. A Brotherhood of Man első kislemeze, a Love One Another nem keltette fel a közönség érdeklődését, a második, a United We Stand viszont Angliában, az Egyesült Államokban és Kanadában egyaránt bejutott a Top 20-ba. Ma már igazi örökzöldnek számít, a focirajongók éppúgy magukénak érezték, mint a békemozgalmak képviselői és a melegjogi aktivisták. A folytatás, a Where Are You Going to My Love szintén sláger lett az Atlanti-óceán mindkét partján, sőt olyan sztárok is műsorukra tűzték, mint Olivia Newton-John és a The Osmonds. 1970-ben került az üzletekbe a Brotherhood of Man debütáló albuma, amely a nagy sláger nyomán természetesen a United We Stand címet kapta. Ahogy az lenni szokott, a sikerrel együtt megérkeztek a problémák is. Előbb Tony Burrows vált ki az együttesből, helyére az amerikai Hal Atkinson érkezett. Az új tag talán még a repertoárt se tudta megtanulni, amikor Roger Greenaway is bejelentette távozási szándékát. Őt Russell Stone-nal pótolták. A Reach Out Your Hand című dal még szerény sikert aratott az Egyesült Államokban, ám az újabb kislemezekért már nem tolongtak a vásárlók, ezért az együttes 1972-ben feloszlott. 


Az átszervezés
Tony Hiller úgy gondolta, addig érdemes újjászervezni a Brotherhood of Mant, amíg a közönség még emlékszik erre a névre. Martin Lee-t, Nicky Stevenst és Lee Sherident hívta meg az új felálláshoz. Lee Sheriden és Martin Lee a Tony Hiller Music alkalmazásában álltak mint szövegírók, azonban kiderült, hogy énekelni is tudnak. Nicky Stevens klasszikusokon képezte a hangját, mindazonáltal kabaréénekesként vált ismertté. A trió első közös kislemeze, az 1972 végén megjelent Rock Me Baby hamar eltűnt az üzletekből David Cassidy azonos című felvétele miatt. A következő évben csatlakozott hozzájuk Sandra Stevens énekesnő, aki csupán névrokona Nicky Stevensnek. Sandra tizenéves korában, az 1960-as évek végén kezdett énekelni Joe Loss big bandjében, illetve a New Seekers egyik tagja, Eve Graham klubzenekarában, a The Nocturnesben. A kvartetté bővült Brotherhood of Man a Pye Records egyik leányvállalatához, a Dawn Recordshoz szerződött. Első kislemeze, az 1974 januárjában megjelent When Love Catches Up on You nem keltette fel a közönség érdeklődését, a következő dal, a Lady azonban slágerré vált Európában. Hamarosan forgalomba került az együttes Good Things Happening című albuma, ám éppúgy nem aratott sikert, ahogyan a két újabb kislemez sem. A Dawn Records már-már szerződésbontáson gondolkodott, de végül adott még egy esélyt az énekeseknek. A Kiss Me, Kiss Your Baby című felvétel Nagy-Britanniában nem sok vizet zavart, Belgiumban viszont a slágerlista élére került, a holland toplistán pedig második helyezett lett, továbbá más európai országokban is bejutott a Top 10-be. A Brotherhood of Man egy európai turnéval kívánta fokozni népszerűségét, miközben Hiller, Sheridan és Lee már a következő album dalait komponálták. Ezek egyike a Save Your Kisses for Me címet kapta. A vidám szerzemény egy csattanóra épül, hiszen a dalszöveg alapján a hallgató végig azt hiszi, hogy az énekes a kedvesétől búcsúzik, és csak az utolsó pillanatban derül ki, hogy a „szerelmes” szavak valójában a hároméves kislányához szólnak.


Eurovíziós győzelem
1976 elején Hiller elhatározta, hogy a Save Your Kisses for Me-vel benevez az Eurovíziós Dalfesztivál brit selejtezőjére, a Song for Europe-ra. A rendezvény szabályai épp abban az esztendőben módosultak. Korábban ugyanis a brit indulót előre kiválasztották, és a közönség csupán az általa előadott dalokra szavazhatott. 1976-ban azonban az előadók is versenyeztek a részvételért, nem csak a dalok. A Brotherhood of Man győzött, méghozzá szoros versenyben, mivel csak két ponttal előzte meg a Co-Co együttest. (A Co-Co 1978-ban képviselte Nagy-Britanniát az Eurovíziós Dalfesztiválon: a The Bad Old Days című versenydala 11. lett. Az együttes egyik tagja, Cheryl Baker 1981-ben a Bucks Fizz-zel vett részt a nemzetközi versenyen, amelyet a kvartett a Making Your Mind Up című dallal meg is nyert.) A Pye Records 1976 márciusában adta ki a Save Your Kisses for Me című kislemezt, amely még az Eurovíziós Dalfesztivál döntője előtt az angol slágerlista élére került. A döntőt Hágában rendezték 1976. április 3-án tizennyolc ország részvételével. A Brotherhood of Man elsőként lépett színpadra vörös, fehér és fekete színű kosztümökben. Az egyszerű, de hatásos koreográfiát Guy Lutman tervezte. Az együttes fölényes győzelmet aratott: a lehetséges 204 pontból ugyanis 164-et kapott, és ilyen magas szavazati aránnyal (80,39%) sem azelőtt, sem azóta nem nyert senki a fesztiválon. Tony Hiller szerint a Kiss Me, Kiss Your Baby európai népszerűsége készítette elő a terepet a győzelemhez, hiszen ennek köszönhetően az európai közönség ismerősként üdvözölte az együttest a versenyben. Mondani sem kell, hogy a Save Your Kisses for Me nagy slágerré vált, számos országban hetekig vezette a slágerlistát. Még az amerikai toplistára is felkerült, ami eurovíziós dalokkal nem esik meg túl gyakran. Több mint hatmillió darab fogyott el a kislemezből világszerte, ami mindmáig rekord példányszámnak számít az eurovíziós nyertesek körében. A Save Your Kisses for Me az Egyesült Királyságban hat hétig vezette a slágerlistát, és platinalemezzé vált. Nemcsak az 1976-os esztendő legsikeresebb kislemezének bizonyult, hanem egyike minden idők 100 legkelendőbb brit kislemezeinek is.


A siker hullámain
Az eurovíziós sikert követően a Pye Records újra kiadta az együttes előző nagylemezét, amelyre természetesen rákerült a Save Your Kisses for Me is. A Love and Kisses from Brotherhood of Man című LP számos országban bekerült a Top 10-be. A kiadó úgy vélte, érdemes maximálisan kihasználni a fesztiválsikert, ezért a következő kislemezre a My Sweet Rosalie című dalt választotta, amely tulajdonképpen a Save Your Kisses for Me reprízének tekinthető. Az ötlet Angliában nem vált be, a kislemez épphogy bejutott a brit Top 30-ba, Európában viszont jól fogadták, a belga slágerlistán például a második helyig jutott. Az eltérő fogadtatás miatt 1976-ban Angliában már nem jelent meg újabb lemez a Brotherhood of Mantől, míg az NSZK-ban és Spanyolországban az I Give You My Love, Franciaországban pedig a New York City című új kislemezeket vásárolhatták meg a rajongók. 1977-ben került az üzletekbe az Oh Boy (The Mood I’m In) című kislemez, amely mind Angliában, mind Európában slágerré vált. Érdekessége, hogy a korábbiaktól eltérően ezúttal a női vokál kapott hangsúlyosabb szerepet. Az Oh Boy című nagylemez viszont megint eltérő fogadtatásban részesült: a szigetország slágerlistájára nem került fel, az európai országok toplistáin viszont a legnépszerűbbek közé került. 


Az eurovíziós győzelem óta nyilvánvaló volt, hogy a Brotherhood of Man mind felállásában, mind hangzásvilágában az ABBA nyomdokain jár, a svéd kvartett ugyanis 1974-es fesztiválgyőzelme óta a világ egyik legsikeresebb együttesévé nőtte ki magát. A hasonlóságot az 1977-ben megjelent Angelo bizonyítja a legjobban, amelyen egyértelműen felismerhető az ABBA egy évvel korábbi Fernando című slágerének hatása. Mindazonáltal az Angelo is megérdemelt sikert aratott, 1977 egyik legnépszerűbb világslágerének bizonyult. Sajnos az újabb kislemez, a Highway Man és az új album, az Images nem aratott sikert Angliában. A magyar közönség viszont annál nagyobb lelkesedéssel fogadta az együttes műsorát a Metronóm ’77 táncdalfesztivál budapesti gálaműsorában. A következő évben a Brotherhood of Man újabb világslágerrel állt elő: a Figaro című dal vezette az angol slágerlistát, és jó néhány európai országét is. Az ugyancsak 1978-as Beautiful Lover ugyan nem tudta megismételni a Figaro sikerét, mindazonáltal három hónapig szerepelt a brit toplistán. A Pye Records meglehetősen pesszimistán viszonyult az együttes következő nagylemezéhez, hiszen Angliában az előző kettő majdhogynem megbukott. A történelem ezúttal nem ismételte meg önmagát, mivel részben a slágereknek, részben az intenzív reklámkampánynak köszönhetően a B for Brotherhood az együttes addigi pályafutásának legsikeresebb albuma lett. A sikert lehetett még fokozni: a szintén 1978-ban kiadott Twenty Greatest válogatásalbum a hatodik helyig jutott az angol toplistán, és tizenöt hétig szerepelt a Top 75-ben. A kiadvány a nagy slágerek mellett a United We Stand és a Where are You Going to My Love új változatait is tartalmazta.


Egyszer fenn, egyszer lenn
1979-ben a Brotherhood of Man karrierje hanyatlani kezdett. Sem három új kislemeze, sem új albuma, a Higher Than High nem került fel a slágerlistákra, noha a Pye Records intenzíven reklámozta mindegyiket. A csekély érdeklődés Angliában még nem lett volna annyira meglepő, ám ezúttal a kontinentális siker is elmaradt. Ez igen különös, mivel az együttes koncertjei viszont telt házakat vonzottak. A Pye Records a szerződésben foglaltaknak megfelelően még 1979-ben forgalomba hozott egy újabb albumot: a Singing a Song részben addig kiadatlan, részben pedig vadonatúj dalokat tartalmazott, de egyiket sem másolták ki kislemezre. 1980-ban Tony Hiller létrehozta saját lemezcégét, a Dazzle Recordsot, hogy a Brotherhood of Man ne maradjon kiadó nélkül. Sajnos az új cég sem hozott szerencsét, mivel sem a Honey Don't Throw Our Love Away, sem a Will You Love Me Tomorrow című 1960-as évekbeli sláger feldolgozása nem került fel a slágerlistákra. Az együttes legújabb albuma ezért csak a távoli Ausztráliában jelent meg, ahol ez a fajta popzene még mindig népszerű volt. 


1980 második felében a Warwick Records szerződtette a Brotherhood of Mant egy új albumra, amelyen csak feldolgozásokat adnak elő. A novemberben megjelent Sing 20 Number One Hits váratlan sikere talán még az előadókat is meglepte. Az album bekerült a brit Top 20-ba, több mint két hónapig volt a Top 50-ben, és az eladott példányszámoknak köszönhetően aranylemez vált belőle. A feldolgozott dalok között szerepelt többek között a We Don’t Talk Anymore (Cliff Richard), a When You're in Love with a Beautiful Woman (Dr. Hook), a What’s Another Year (Johnny Logan), az I Will Survive (Gloria Gaynor), az I’m Not in Love (10cc), a When I Need You (Leo Sayer), a Rivers of Babylon (Boney M.), az If You Leave Me Now (Chicago), a Don't Go Breaking My Heart (Elton John és Kiki Dee), a Three Times a Lady (Commodores), a Sailing (Rod Stewart) és persze egy ABBA-sláger is, a Dancing Queen. A sikeren felbuzdulva a Warwick Records egy dupla feldolgozásalbumra is szerződtette az együttest. A kvartett az első lemezen 20 diszkóslágert, a másodikon 20 szerelmes dalt énekelt, ám az 1981 őszén megjelent kiadvány már nem aratott sikert. 1982 elején Lee Sheriden bejelentette, hogy kiválik a Brotherhood of Manből, mert be szeretné fejezni zenei tanulmányait. Tony Hiller a 28 esztendős Barry Uptont szerződtette a helyére, aki ígéretes szerzőnek számított, később Sonia és a Steps számára is komponált. 


Öt évvel a Brotherhood of Man után, 1981-ben ismét angol együttes nyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, a Bucks Fizz, amely szintén az ABBA imázsát idézte. A Bucks Fizz egy éven belül három listavezető slágert produkált, Tony Hiller pedig úgy vélte, e sikerek farvizén a Brotherhood of Man is újra befuthat. Az EMI szerződtette a kvartettet, amely az új cégnél a Lightning Flash című szerzeménnyel mutatkozott be. A dalt Hiller, Lee és Upton írta azzal a céllal, hogy megújítsa az együttes zenei világát. A Lightning Flash ugyan felkerült a brit slágerlistára, de csak a középmezőnyben volt jelen kis ideig. A Cry Baby Cry című kislemez még ennyit sem tudott elérni, mindazonáltal a Brotherhood of Man mégis egy új albumon kezdett dolgozni. 1983-ban Hiller, Lee és Upton a When the Kissing Stops című szerzeménnyel benevezett az Eurovíziós Dalfesztivál brit selejtezőjére, ám a dalt nem a Brotherhood of Man, hanem a vegyes felállású Rubic trió adta elő. A Rubic az 5. helyen végzett, a selejtezőt egy másik vegyes felállású trió, a Sweet Dreams nyerte. (A Sweet Dreams a nemzetközi döntőben hatodik lett az I’m Never Giving Up című dalával.) Ennek ellenére a Brotherhood of Man következő kislemezeként a When the Kissing Stops általuk felénekelt verziója jelent meg, amelyet rövidesen követett a Lightning Flash című nagylemez. Egyik kiadvány sem került fel a slágerlistára, ezért az EMI nem újította meg az együttes szerződését. A When the Kissing Stops lett a Brotherhood of Man utolsó kislemeze. Az együttes ezt követően a koncertezésre helyezte a hangsúlyt. 1984-ben Upton bejelentette, hogy a továbbiakban egyéb zenei projekteken óhajt dolgozni. Kiválása az együttes megszűnéséhez vezetett.


Az újjáalakulás
1985-ben a Brotherhood of Man tagjait tévészereplésre hívták. Az egyszeri alkalomra tervezett fellépés végül az együttes újjáalakulásához vezetett, Barry Upton helyére visszatért az 1982-ben kivált Lee Sheriden. Tony Hiller produceri közreműködése helyett az énekesek az önmenedzselés mellett döntöttek. Az első években nem terveztek újabb lemezeket, csupán koncerteket vállaltak. 1990-ben Martin Lee – Paul Curtis és David Kane szövegírókkal együtt – musicalt írt Angela és Pat Mills The Butterfly Children című könyvéből. A premiert Glasgow-ban tartották. Két évvel később a londoni West Enden szintén bemutatták a musicalt. A közönség kazettán vásárolhatta meg a betétdalokat a Brotherhood of Man előadásában. A zenei anyag hivatalos CD-n soha nem jelent meg, ámbár a kazettát később a könyvesboltok a kötettel együtt árusították. A The Butterfly Children egyébként az évad végén lekerült a repertoárról, és azóta sem került színpadra ismét. Még 1991-ben a Brotherhood of Man egy új albumot vett fel, amely régi slágerei mellett néhány új felvételt is tartalmazott, ám a kiadvány csak Spanyolországban (Grandes Exitos) és Lengyelországban (The Golden Hits of Brotherhood of Man) került forgalomba. A következő évek turnézással teltek. Javarészt e koncertek anyagából állt össze a Greenhouse című új album, mely saját dalokat éppúgy tartalmaz, mint feldolgozásokat, így például Prince 1999 és a Foreigner Juke Box Hero című slágereinek átiratait. Az egyetlen vadonatúj felvétel a címadó dal, amely még 1991-ből származik. A Greenhouse nem került kereskedelmi forgalomba, kizárólag az együttes koncertjein lehetett megvásárolni.


A Brotherhood of Man tagjai az új évezredben sem pihennek, hanem újabb és újabb fellépésekkel és kiadványokkal örvendeztetik meg hűséges rajongóikat. 2002-ben a The Seventies Story című show-val léptek színpadra. A műsor egyfajta zenés időutazás, az 1970-es évek történéseinek kronológikus felidézése narrációval és természetesen az együttes slágereivel. A dalokból CD-album készült, amely azonban ezúttal sem került forgalomba, csupán a koncerteken lehetett megvásárolni. A The Seventies Storyt a kritikusok és a közönség egyaránt kedvezően fogadta, ezért az együttes évekig turnézott vele. 2004-ben egy olyan DVD jelent meg, amelyet a Brotherhood of Man legemlékezetesebb tévészerepléseiből állítottak össze. 2006-ban a kvartett fellépett az Eurovíziós Dalfesztivál 50. évfordulója alkalmából megrendezett dániai gálán. Save Your Kisses for Me című slágerét a rendezvény történetének öt legnépszerűbb dala közé választották. A rangsor: 1. Waterloo (ABBA), 2. Volare (Domenico Modugno), 3. Hold Me Now (Johnny Logan), 4. My Number One (Helena Paparizou), 5. Save Your Kisses for Me (Brotherhood of Man). (E sorok írójának véleménye szerint Paparizou 2004-es versenydala valószínűleg az időbeli közelség miatt került be a Top 5-be, az élmezőnyből ugyanis jóval emlékezetesebb, ám sokkal régebbi örökzöldeket szorított ki.) 2009-ben a Cherry Red Records dupla CD-n hozta forgalomba a Brotherhood of Man négy legsikeresebb albumát. Az együttes 2010-ben egy másik brit eurovíziós győztes, a Bucks Fizz utódzenekarával közösen turnézott egy kétrészes gálaműsorral.


DISZKOGRÁFIA
Kislemezek, maxik, EP-k
* 1969: Love One Another / A Little Bit of Heaven
* 1970: United We Stand / Say a Prayer
* 1970: Where Are You Going to My Love / Living in the Land of Love
* 1970: This Boy / You Can Depend on Me
* 1970: United We Stand / Say a Prayer / Love One Another / A Little Bit of Heaven
* 1971: Reach Out Your Hand / A Better Tomorrow
* 1971: You and I / Sing in the Sunshine
* 1971: California Sunday Morning / Do Your Thing
* 1972: Say a Prayer / Follow Me
* 1972: Rock Me Baby / Hang on
* 1973: Happy Ever After / We Can Make It
* 1973: Our Word of Love / Maybe the Morning
* 1974: When Love Catches up on You / How Can You Love
* 1974: Lady / Love's Bound to Get Ya
* 1974: Lady Lady Lady Lay / Join the Party
* 1974: Spring of 1912 / Movin' with Susan (promóciós lemez)
* 1975: Be My Lovin' Baby / Shame on You Baby
* 1975: Kiss Me, Kiss Your Baby / Put Out the Fire
* 1976: Save Your Kisses for Me / Let's Love Together
* 1976: Sweet Lady from Georgia / Sugar Honey Love
* 1976: My Sweet Rosalie / Sugar Honey Love
* 1976: Save Your Kisses for Me / My Sweet Rosalie
* 1976: New York City / Tell Me, Tell Me, Tell Me
* 1976: I Give You My Love / Got a Funny Feeling
* 1976: Oh Boy / Closer Closer
* 1977: My Sweet Rosalie / Let's Love Together
* 1977: Angelo / All Night
* 1977: Angelo / Circus
* 1977: Highway Man / Superstar
* 1977: Save Your Kisses for Me / Kiss Me Kiss Your Baby / My Sweet Rosalie / Oh Boy
* 1977: Figaro / You Can Say That Again
* 1978: Beautiful Lover / Much Better Than You
* 1978: Middle of the Night / When Summer's Gone
* 1979: Goodbye, Goodbye / Better to Have Loved
* 1979: Papa Louis / For You
* 1979: Taxi / Hi Ho (Together We Go)
* 1980: Singing a Song / Willie
* 1980: Honey Don't Throw Our Love Away / This is the Night
* 1980: Sugar Mouse / Honey Don't Throw Our Love Away
* 1980: Will You Love Me Tomorrow / Catch Me, Catch Me If You Can
* 1981: One Day at a Time / This is the Night
* 1982: Lightning Flash / Heartbreaker
* 1982: Cry Baby Cry / I Don’t Need It
* 1983: When the Kissing Stops / Too Late the Hero


Albumok
* 1970: United We Stand
* 1972: We're the Brotherhood of Man
* 1973: The World of the Brotherhood of Man
* 1974: Good Things Happening
* 1975: Love and Kisses from Brotherhood of Man
* 1976: Love and Kisses from Brotherhood of Man (with Save Your Kisses for Me)
* 1976: Midnight Express
* 1977: Oh Boy!
* 1977: Images
* 1978: B for Brotherhood
* 1979: Higher Than High
* 1979: Singing a Song
* 1980: Good Fortune
* 1980: Sing 20 Number One Hits
* 1981: 20 Disco Greats / 20 Love Songs (2 LP)
* 1983: Lightning Flash
* 1992: The Butterfly Children (csak MC-n jelent meg)
* 1997: Greenhouse
* 2002: The Seventies Story


Válogatások
* 1976: Greatest Hits – Les grands succes de Brotherhood of Man
* 1977: Greatest Hits
* 1978: Spotlight on Brotherhood of Man
* 1978: Le double disque d'or de Brotherhood of Man
* 1978: Twenty Greatest
* 1980: Golden Hour of Brotherhood of Man
* 1983: Save Your Kisses for Me
* 1984: Ансамбль Братство людей
* 1985: Save Your Kisses for Me – Flashbacks
* 1991: Numero Uno
* 1991: The Very Best of Brotherhood of Man
* 1991: Save Your Kisses for Me – The Collection
* 1991: Hits à la carte
* 1992: The Best of Brotherhood of Man
* 1992: Monster Hits!
* 1992: Save Your Kisses for Me
* 1992: Greatest Hits
* 1993: The Best of Brotherhood of Man – 16 Super Hits
* 1994: Golden Classics
* 1995: Greatest Hits (Save Your Kisses)
* 1995: Gold
* 1996: The Very Best of Brotherhood of Man
* 1997: Rem!nd
* 1997: Disco Dance Party
* 2000: Save Your Kisses for Me
* 2000: Greatest Hits
* 2002: Hits and Kisses

VIDEÓK


Lady 









Taxi 

Dancing Queen  (csak zene!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.