A liverpooli Frankie Goes to Hollywood (FGTH) az 1970-es évek végén alakult. Neve állítólag egy Frank Sinatráról szóló újsághírből származik. Az együttest 1983-ban Trevor Horn szerződtette újonnan alakult lemezcégéhez, a ZTT Recordshoz. Az első kislemez, a Relax a provokatív médiakampánynak köszönhetően óriási sikert aratott. Kevésbé köztudott, hogy Horn csak az énekes, Holly Johnson produkciójával volt elégedett, ezért a zenei alapokat inkább vendégzenészekkel vette fel. Mindez azonban nem volt gátja a további sikereknek: a Two Tribes, a The Power of Love és a Welcome to the Pleasuredome szintén szép helyezéseket értek el a hazai és a külföldi toplistákon. A debütáló album, a Welcome to the Pleasuredome vezette a brit albumlistát. Ezt követően különböző okok miatt közel másfél évig nem jelent meg újabb FGTH-kiadvány. Mire a második album, a Liverpool végre forgalomba került, az együttes iránti tömegérdeklődés észrevehetően visszaesett. Holly Johnson és a többiek között feszültségek támadtak, és az énekes 1987-ben bejelentette kiválását. Két évig tartó pereskedést követően sikerült megszabadulnia előnytelen szerződésétől, és szólókarriert kezdett. Az FGTH nagy slágerei időről időre újra felbukkantak a toplistákon (például 1993-ban és 2000-ben), ami máig életben tartja az együttes nevét. Mindazonáltal Holly Johnson nem járult hozzá ahhoz, hogy volt társai ezen a néven zenéljenek tovább, ezért a 2004-ben újjászerveződött csapat három évvel később felvette a Forbidden Hollywood nevet.
TAGOK
Az eredeti felállás
* Mark O’Toole [Mark William James O’Toole] (Egyesült Királyság, Liverpool, 1964. január 6.) – basszusgitár (1980–1987, 2004–2007)
* Jed O’Toole – gitár (1980–1982, 1984, 1987, 2004)
* Peter Gill (Liverpool, 1964. március 8.) – dobok (1980–1987, 2004–2007)
* Holly Johnson [William Johnson] (Liverpool, 1960. február 9.) – ének (1980–1987)
* Frankie Vacarrello – gitár (1980–1982, 2004–2007)
* Sonia Mazumder – háttérvokál (1980)
* Paul Rutherford (Liverpool, 1959. december 8.) – billentyűs hangszerek, háttérvokál, tánc (1980–1987, 2004–2007)
Később csatlakoztak
* Brian Nash [Brian Philip Nash] (Liverpool, 1963. május 20.) – gitár (1982–1987)
* Ryan Molloy (Egyesült Királyság, North Shields, 1976. november 21.) – ének (2004–2007)
KARRIERTÖRTÉNET
A kezdetek
A Frankie Goes to Hollywood az 1970-es évek végén alakult Liverpoolban. Szinte mindegyik tagja rendelkezett már némi zenei múlttal. Holly Johnson a Big in Japan együttesben basszusgitározott, Peter Gill (dob), Jed O’Toole (gitár) és Brian Nash (gitár) pedig a Sons of Egypt zenekarban játszott. Johnson kis időre szintén beszállt a Sons of Egyptbe, amely néhány koncertet adott kisebb liverpooli szórakozóhelyeken, majd feloszlott. A srácok közti barátság azonban megmaradt, és hamarosan egy újabb formáció született, melynek magvát Johnson, Gill és Mark O’ Toole basszusgitáros – Jed fivére és Brian Nash unokatestvére – alkotta. Rövidesen csatlakozott hozzájuk Jed O’Toole is, illetve Sonia Mazumder énekesnő. Az új együttes felvette a Frankie Goes to Hollywood (Frankie Amerikába megy) nevet. Johnson azt állította, hogy a név a The New Yorker magazin egyik régebbi számából származik: a lap egyszer Frank Sinatráról közölt hírt, és a filmszínészként is jól ismert énekesről szóló cikknek ez volt a címe. Kekec újságírók utánajártak a dolognak, és diadalittasan kürtölték világgá, hogy a Johnson által megnevezett lap ominózus oldalán szó sem volt Sinatráról. Ettől persze még teljesen hihető a névválasztás története, és valószínű, hogy csupán Johnson memóriájával volt probléma.
A Frankie Goes to Hollywood a liverpooli The Warehouse-ban lépett először a közönség elé. A műsort látta Paul Rutherford is, egy helyi punkzenekar, a The Spitfire Boys tagja. Annyira lenyűgözte őt Holly produkciója, hogy a tettek mezejére lépett, és állítólag még aznap este belépett az FGTH-ba, a sebtében kipenderített Mazumder helyére. Mivel így egy kizárólag férfiakból álló zenekar született, kézenfekvőnek tűnt az ötlet, hogy a nőkből álló The Leatherpets duóval lépjenek fel. A srácoknak sikerült támogatókat találniuk demók, sőt promovideók készítésére is, anyagaikat azonban az Arista és a Phonogram egyaránt elutasította. Mindazonáltal 1982 októberében a BBC 1-nél rögzítették négy dalukat: Krisco Kisses, Two Tribes, Disneyland, The World is My Oyster. Nagyjából ekkoriban Jed O’Toole úgy döntött, hogy kilép az együttesből. Helyére a régi barát és családtag, Brian Nash érkezett. A média szakemberei felismerték, hogy az FGTH a közeljövő egyik sztárja lehet, ezért a Channel 4 tévécsatorna lehetőséget adott arra, hogy videót forgassanak a Relax című szerzeményükhöz. Miután a videót bemutatták, a BBC 1 újra lejátszotta műsoraiban a korábban rögzített négy FGTH-dalt, sőt három újabbat is felvett: Welcome to the Pleasuredome, The Only Star in Heaven, Relax. A BBC-felvételek és a Channel 4-videó hatására Trevor Horn producer 1983 májusában szerződtette az együttest új lemezcégéhez, a ZTT Recordshoz.
Lazíts!
A ZTT 1983. október 24-én dobta piacra az FGTH első kislemezét Relax (Lazíts!) címmel. Állítólag a végső változatban Trevor Horn elképzelései érvényesültek, mert a zenészek annyira elismerték a szakértelmét, hogy ellenkezés nélkül elfogadták a javaslatait. Pedig a maximalista Horn az énekest leszámítva senkivel sem volt megelégedve, így a zenei alapokat végül vendégzenészek játszották fel: Ian Dury kísérőegyüttese, a Blockheads, továbbá Norman Watt-Roy, Andy Richards és az Art of Noise-ból érkezett JJ Jeczalik. Hogy az FGTH zenészei se maradjanak ki a munkából, ők produkálták az egyik hangmintát azzal, hogy közösen beleugrottak egy medencébe. Horn mindenesetre azt állította, hogy az eredeti zenészek mellőzése ellenére is az FGTH által sugallt életérzést közvetíti a felvétel, amelynek összköltsége 70 ezer fontra rúgott. Eleinte úgy tűnt, a derék producer az ablakon dobta ki ezt a pénzt, mert a Relax nem hozta lázba a közönséget. Aztán a provokatív médiakampánynak köszönhetően a dal emelkedni kezdett a brit toplistán, és 1984. január 24-én átvette a vezetést. A kislemez csak az Egyesült Királyságban kétmillió példányban kelt el, és ezzel bekerült minden idők tíz legkelendőbb brit kislemeze közé (a hetedik helyre). De térjünk vissza a médiakampányra, amelyet a homoszexualitásra hegyeztek ki! Az egyik újsághirdetés Paul Rutherfordot és Holly Johnsont ábrázolta. Paul matrózsapkát és bőrmellényt viselt, a kopaszra borotvált Holly pedig gumikesztyűt. Az aláírás ez volt: „All the Nice Boys Love the Sea Men” (Minden szépfiú szereti a tengerészeket). A meleg szubkultúrában kevésbé járatosak is tudják, hogy a meleg szexfantáziák egyik legnépszerűbb alakjai a tengerészek, a gumikesztyű pedig egyértelmű utalás az ökölszexre.
A médiareklám keretében egyébként a csapat beszólt divatos riválisának is: „Jön a Frankie Goes to Hollywood… A Duran Duran lenyalhatja a szart a cipőjükről.” Nem mindenkinek tetszett azonban ez az agresszív és (homo)szexuális töltetű médiakampány, és egyes lemezlovasok kerek perec megtagadták, hogy a Relaxot játsszák a műsoraikban. A bojkottálókhoz csatlakozott a BBC is, de mondani sem kéne, hogy a cenzúra csak növelte az érdeklődést az FGTH és a Relax iránt. Természetesen hamarosan a videoklip is tiltólistára került. A Bernard Rose által rendezett eredeti klipet nemcsak a BBC, hanem az MTV sem volt hajlandó játszani. A felvétel világméretű népszerűsítésében ez már olyan súlyos hátrányt jelentett volna, amelyet muszáj volt egy konzervatívabb vizuális ízlést tükröző klippel ellensúlyozni: Godley and Creme (Kevin Godley és Lol Creme) rendezte ezt a verziót. A Rose-féle eredeti klip egyébként szintén a homoszexuális utalások miatt kavart botrányt: a helyszín egy szado-mazo melegklub, ahol a vendégként érkezett Hollynak egy tigrissel kell megküzdenie. A békés simogatássá szelídülő viadalt az egyik páholyból egyre növekvő (szexuális) izgalommal figyeli egy római császárnak öltözött kövér férfi, aki a küzdelem tetőfokán felugrik a helyéről, ledobja tógáját, és miközben teste ritmikusan rángatózik, ágyéka magasságából – nyilvánvaló utalásként az ejakulációra – nagy sugárban folyadék (pezsgő?) spriccel előre, egyenesen az alant fetrengő énekesre. Később Holly meglovagolja a bőrruhás Rutherfordot, meglehetősen egyértelmű célzásként az anális szexre.
A botránydalra felfigyelt Új-Hollywood kitűnő rendezője, Brian De Palma is, aki épp akkoriban forgatta az Alibi test (1984) című krimijét, amely a Melanie Griffith által játszott figura révén a pornóvilág felé is kikacsint. A történet főszereplője egy rossz passzban lévő színész (Gregg Henry), aki jómódú új barátja házába költözik egy időre, amíg az külföldre utazik. Az unatkozó férfi távcsövön meglesi a közelben lakó szexis hölgy otthoni vetkőzőszámát, melyet a kukkolóról mit sem sejtő gyönyörű nő minden este bemutat. Egyik este azonban a férfi a távcsövön át szemtanúja lesz a nő brutális meggyilkolásának. Az ügy kulcsfigurája a vagány pornószínésznő, akivel hősünk még egy filmet is forgat egy klubban, ahol éppen a Relax szól – természetesen élőben, az eredeti előadókkal. A film jeleneteinek felhasználásával egyébként a Relaxhoz még egy klip is készült, amely a Rose-féle eredeti videoklip egyfajta remake-jeként is értelmezhető. A teljesen egyértelmű szexuális utalások miatt fölöttébb furcsa, hogy maguk a zenészek sokáig tagadták, hogy a Relax szövege szexuális színezetű lenne, noha a médiareklám és a klipek ezt az értelmezést erősítették meg. Valószínű azonban, hogy csupán a BBC és az MTV bojkottjának szerettek volna véget vetni a cáfolattal. Nem tudni, hogy hittek-e nekik, vagy sem, mindenesetre a Relaxszal szembeni tilalmakat idővel feloldották, ámbár a Rose-féle klip sokáig nemkívánatosnak minősült az MTV műsoraiban, és inkább egy koncertverziót játszottak, amelyet David Mallet kifejezetten a zenetévé számára rendezett.
Két törzs
A Relax még javában a toplistákon tanyázott, amikor 1984. május 28-án megjelent a következő FGTH-kislemez, a Two Tribes (Két törzs). Elvileg az elődjénél is nagyobb sikert aratott, hiszen kilenc hétig vezette a brit slágerlistát, amelynek éléről épp a Relaxet nyomta le. (Ámbár a Two Tribes kedvező fogadtatása nyomán a Relax csökkenő eladási példányszámai váratlanul ismét megugrottak.) Kereskedelmileg azonban nem aratott akkora sikert, hiszen „csak” 1 580 000 darab fogyott a kislemezből. A cím állítólag a népszerű futurisztikus akciófilm, a Mad Max 2 (1981) egyik mondatából származik, amely az angol Wikipédia szerint így hangzik: „…when two great warrior tribes go to war” (…amikor két nagy harcos törzs háborúba megy). Ezt a mondatot a dal elején Holly Johnson is idézi. Az IMDB szerint viszont a filmben valójában ez hangzik el: „For reasons long forgotten, two mighty warrior tribes went to war and touched off a blaze which engulfed them all.” (Rég elfeledett okokból két hatalmas törzs harcba indult, és fellobbantottak egy lángot, amely mindkettőjüket elnyelte.) A kislemez a nyolcvanas évek hidegháborús hangulatának tetőfokán jelent meg, amikor sokan világméretű nukleáris háború kitörésétől rettegtek.
Holly Johnson szerint a címbéli két törzs vonatkozhat bármilyen, egymással hadban álló felekre, például a cowboyokra és az indiánokra, sőt akár a Star Trek-sorozatból ismert Kirk kapitányra és a klingonokra is, ám teljesen egyértelmű, hogy igazából az Egyesült Államokról és a Szovjetunióról van szó. Ezt az értelmezést erősítette meg a Godley and Creme által rendezett hivatalos klip, amelyben az amerikai elnök (Ronald Reagan) és a szovjet pártfőtitkár (Konsztantyin Csernyenko) szó szerint összecsapnak egymással. Az egyik jelenetben Reagan beleharap Csernyenko fülébe. Részben ennek, részben más erőszakos motívumoknak köszönhetően az MTV csak egy átszerkesztett változatot volt hajlandó műsorára tűzni. Az ún. Hibakusha Mixhez is készült egy klip, amely rövid részletet tartalmaz Richard Nixon 1960-as elnökválasztási kampánybeszédéből, valamint Lord Beaverbrook, Jasszer Arafat és John Fitzgerald Kennedy hivatalos beszédeiből is. Később a zenekar videoklipjeit tartalmazó válogatásokon egy harmadik verzió jelent meg, amely a két klip kombinációjának tekinthető.
A szerelem hatalma és a gyönyör háza
Az FGTH harmadik kislemeze, a The Power of Love 1984. november 19-én került a boltokba. Elődjeihez hasonlóan vezette a brit toplistát, és ily módon a Frankie Goes to Hollywood lett a második olyan brit együttes, melynek első három kislemeze listavezető volt Angliában. (Ez először a szintén liverpooli Gerry and the Pacemakersszel esett meg 1963-ban.) Ebben talán szerepet játszott a pimasz reklámkampány is, amely a megjelenés pillanatától listavezetőként reklámozta a kiadványt, holott csak később lett az, de csak az Egyesült Királyságban és csak egy hétig. A The Power of Love mindazonáltal a nagyobb zenepiacokon sem szerepelt rosszul. Második volt Írországban, Svájcban és Új-Zélandon, negyedik az NSZK-ban, hatodik Olaszországban, hetedik Kanadában, nyolcadik Ausztriában, tizedik Hollandiában, tizennegyedik Svédországban és huszadik Franciaországban. Az eladott példányszámok alapján az Egyesült Királyságban és Olaszországban vált aranylemezzé. Paul Rutherford kivételével mindegyik zenész részt vett a dal megírásában. Egy bibliai motívumokat sem nélkülöző balladáról van szó, ezért a lemezborítón Tiziano egyik vallási témájú festménye, a Mária mennybemenetele (1516–1518) részletei láthatók. Bár a Godley and Creme által forgatott klipet nem tiltották be, mégis támadt körülötte némi műbalhé.
Az FGTH debütáló albumának címadó szerzeménye szintén kislemezre került: a Welcome to the Pleasuredome (Üdvözlünk a gyönyör házában!) borítóján szintén ott díszelgett a megjelenés pillanatától, hogy listavezető, de ez a marketingtrükk most nem jött be, mert csak a második helyig jutott a toplistán. A dalszöveget Samuel Taylor Coleridge (1772–1834) egyik verse, az 1797-es Kubla Kán ihlette: „Kéjpalotát emelt a kán / Egy xanadui hegy fokán / Hol a szent folyó, a nagy Alph / A naptalan tengerbe tart / Vak barlangokon át”. A botrány újfent kitört, még ha nem is csaptak oly magasra a hullámok, mint a Relax esetében. Többen azt kifogásolták, hogy a Welcome to the Pleasuredome a kicsapongásokat dicsőíti, holott a dal – és ezúttal még a Bernard Rose által rendezett klip is – inkább ennek a létformának a veszélyeire figyelmeztet. A maxiverziókon hallható szöveges bevezetők Friedrich Nietzsche A tragédia születése című művének 1967-es, Walter Kaufmann-féle fordításából származnak. A Welcome to the Pleasuredome volt az első FGTH-kislemez, amely a bakelittel párhuzamosan nem jelent meg azonnal CD-n is. Bár a második hely egyáltalán nem mondható rossz helyezésnek, mindazonáltal ezt követően 17 hónapig semmilyen új kiadvány nem jelent meg az együttes nevével. Kár volt ilyen hosszú időt kihagyni, mert mire az FGTH újra hallatott magáról, már a Welcome to the Pleasuredome kislemez slágerlistás eredményeit sem tudta produkálni.
A második album
A Frankie Goes to Hollywood fellépett az 1986-os montreux-i rockfesztiválon, amelyet a brit televízió is közvetített. Itt hangzott el először a Rage Hard és a Warriors of the Wasteland, melyek később más formában jelentek meg lemezen. Elsőként a Rage Hard került forgalomba 1986 augusztusában. A dal címét Dylan Thomas (1914–1953) Ne ballagj csöndben amaz éjszakába (Do not go gentle into that good night) című költeményének szövege ihlette. Ez volt az FGTH egyetlen olyan CD-kislemeze, amely a brit toplistán csak a negyedik helyig jutott, az NSZK-ban viszont listavezető lett. Nem lehetett azonban nem észrevenni a lemez promóciója és a zenekar aktuális imázsa közti különbséget: a ZTT Records továbbra is kiemelten népszerűsítette az FGTH-t az eredeti arculatnak megfelelően, az együttes mégis inkább két évvel korábbi önmaga paródiájaként hatott. 1986 októberében kiadott második albuma, a Liverpool többnyire kedvezőtlen kritikákat kapott, és kereskedelmi szempontból sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Érdekessége, hogy az LP, a CD és a kazetta eltérő borítókkal jelent meg. A másodikként kimásolt kislemez, a Warriors of the Wasteland Holly Johnson szerint három forrásból táplálkozott: T. S. Eliot (1888–1965) verse, az Átokföldje (1922), Walter Hill kultfilmje, a Harcosok (1979) és George Miller futurisztikus akciófilmje, a Two Tribes kapcsán már említett Mad Max 2 (1981). Noha a dal három különböző maxilemezen is megjelent, épphogy befért a brit Top 20-ba: a 19. helyig jutott. Az 1987 februárjában piacra dobott Watching the Wildlife még ennyit sem ért el: a 28. helyen állt meg a slágerlistán.
Feszültségek és pereskedés
A Liverpool szakmai és kereskedelmi kudarca nem magyarázható kizárólag és elsődlegesen magával a zenével, sokkal inkább a zenészek viselkedésével. Holly Johnson és a többiek között igen feszültté vált a viszony, ami ahhoz vezetett, hogy az FGTH fellépései megritkultak. Mindez egy cseppet sem segítette elő az album népszerűsítését, ráadásul a színfalakon kívül Johnson látványosan elkülönült a társaitól. Emiatt 1987 januárjában a Wembley Stadionban tartott fellépés kulisszái mögött heves szóváltásra került sor Holly és Mark O’Toole között, ami az egyébként sem rózsás helyzetet még tovább rontotta. A dolgok odáig fajultak, hogy komolyan szóba került az énekes menesztése, ám a helyére kiszemelt Pete Wylie nem kívánt csatlakozni a bandához. Az elmérgesedő szituációnak Johnson vetett véget, miután a turné befejezését követően bejelentette, hogy önként távozik a zenekarból. Nem tagadta, hogy a zenésztársaitól való elhidegülés miatt döntött így, ámbár szerinte nem emberi, hanem szakmai véleménykülönbségek vezettek idáig.
Az FGTH feloszlását követően az MCA Records szerződést ajánlott Holly Johnsonnak szólólemez készítésére. A ZTT azonban túl sok pénzt fektetett a Liverpoolba, különösen a digitális felvételi rendszerbe, és úgy ítélte meg, hogy amíg ezek a befektetések nem térülnek meg, addig Johnson velük kötött szerződése van érvényben, ami a ZTT-hez köti az énekest. Mivel Holly ezt nem így gondolta, a lemezcég beperelte őt. A ZTT álláspontja szerint amíg az eredeti szerződésben vállalt kötelezettségeket az FGTH nem teljesíti, addig a távozó énekes a szólóanyagait is csak a ZTT-nek adhatja át. A pereskedés mindkét fél számára kínossá vált, az indiszkrét brit popsajtó ugyanis számos belső üzleti titkot kürtölt világgá. Két év után a bíróság Johnson javára döntött, és megállapította, hogy az eredeti szerződés kirívóan előnytelen volt az énekes számára. Johnson győzelme egyet jelentett azzal, hogy volt zenésztársai is kiszabadultak a ZTT-szerződés korlátozásai közül. A peres ügy precedenst teremtett a nemzetközi könnyűzenei életben, mert korábban nem igazán volt példa arra, hogy a hasonló ügyekben nem a lemezcég javára döntöttek.
Külön utakon
A pernyertes Johnson aláírta szerződését az MCA-val, és 1989-ben megjelent szólóalbuma, a Blast. Több mint 300 ezer példány fogyott el belőle, platinalemez lett, és vezette a brit albumlistát. Négy nagy sláger született róla: Love Train, Americanos, Atomic City, Heaven’s Here. Ezt egy remixalbum követte, majd a második CD, a Dreams That Money Can't Buy. Ezt követően viszont megromlott a kapcsolata új kiadójával. 1993-ban bejelentette, hogy HIV-fertőzött, és visszavonult a popvilágból. Előtte azonban kiadta az A Bone in My Flute című önéletrajzát, melyben saját szemszögéből írta meg a Frankie Goes to Hollywood történetét. Annak ellenére sikerült befutnia festőművészként is, hogy ezekben az években kerülte a nyilvánosságot. 1999-ben visszatért a popvilágba, Soulstream címmel adott ki egy újabb albumot, melyen megtalálható az FGTH egyik klasszikusa, a The Power of Love új változata is. Csak tizenöt év múlva, 2014-ben jött a következő album, a Europa. Az FGTH másik nyíltan meleg tagja, Paul Rutherford néhány kislemez és egy szólóalbum után visszavonult, és új-zélandi partnerével a Waiheke-szigeten telepedett le.
A másik három zenész együtt maradt, és megpróbálták egy új énekessel feltámasztani a Frankie Goes to Hollywoodot. Egyik jelöltjük Dee Harris volt a Fashionből, majd Grant Boult (Jeckyl Ice) a The Premise-ből. Őt különösen jól ismerték, hiszen az FGTH angliai és európai koncertjein általában a The Premise volt az előzenekar. Boult csatlakozását követően a zenészek felvették a Boss Dog nevet. A Virgin Records hajlandó lett volna szerződtetni őket, egyetlen feltétellel: ha a Frankie Goes to Hollywood nevet használják. Holly Johnson azonban kifogást emelt a névhasználat ellen, és nem sikerült megállapodni vele. A Boss Dog szétesett, a tagok külön utakon folytatták tovább. Grant Boult és Brian Nash befejezte a többiekkel megkezdett album, az Enter the Bigger Reality készítését, ami 1992-ben került a boltokba Low néven. A kiadást a Swanyard Records vállalta. A lemez nem lett különösebben sikeres, ezért a Low megszűnt, de a két zenész munkakapcsolata megmaradt. Brian Nash 1999-ben és 2003-ban Nasher néven szólóalbumokat adott ki, melyek elkészítésében Boult is közreműködött. Peter Gill eleinte a zeneipar kulisszái mögött dolgozott tovább, majd beszállt a Lovestation együttesbe. Mark O’Toole Floridába ment, ahol megnősült és fia született. Néha zenél is nemzetközi viszonylatban nem különösebben ismert előadókkal.
Újjáalakulás és visszatérés
A Frankie Goes to Hollywood neve 1993-ban újra feltűnt a brit Top 10-ben a Relax és a The Power of Love új kiadásainak köszönhetően. Ugyanebben az évben a Welcome to the Pleasuredome című dal is új változatban került forgalomba. 2000-ben újabb remixek jelentek meg, melyek közül a Two Tribes és a The Power of Love került be a brit Top 20-ba. A The Power of Love remixei már egyértelműen a táncklubok igényeire szabva készültek, noha eredetileg egy balladáról van szó. Ugyanebben az évben digitálisan remaszterizálva újra kiadták CD-n az FGTH debütáló albumát: a Welcome to the Pleasuredome két bonus trackje korábban csak kislemezen jelent meg (One September Monday, One February Friday). 2002-ben a brit popsajtóban közzétették minden idők legkelendőbb hazai kislemezeinek toplistáját: a Relax a hetedik, a Two Tribes a huszonkettedik helyet foglalta el. A VH1 zenecsatorna Bands Reunited című műsorának egyik 2003-as adásában a Frankie Goes to Hollywood egykori tagjai voltak a vendégek: Johnson, Rutherford, Gill, Nash és Mark O'Toole. A meghívás célja az volt, hogy a zenészek valamiféle közös fellépést rögtönözzenek, ám ezzel kapcsolatban Johnsonnak és Nashnek egyaránt fenntartásai voltak. Nem is annyira a közös zenélés ellen emeltek vétót, inkább a felkérés megkötöttségeit kifogásolták.
A legendás producer, Trevor Horn (a The Buggles, a Yes és az Art of Noise egykori tagja) 2004-ben ünnepelte könnyűzenei karrierje megkezdésének 25. évfordulóját. A jubileumról novemberben egy nagyszabású koncerttel emlékeztek meg a londoni Wembley Stadionban. Az FGTH-t Mark O'Toole, Peter Gill, Paul Rutherford és Jed O'Toole képviselte. Holly Johnson az interneten keresztül jelentette be, hogy nem vesz részt a koncerten. Brian Nash szintén távolmaradt, indokait nem részletezte. A koncerten nyílt meghallgatást tartottak az énekesi szerepkörre, aminek eredményeként Ryan Molloy került az együttesbe. Az új felállás 2005-ben turnézni ment, különféle európai zenei fesztiválokon lépett fel. A meghirdetett turnédátumok körül azonban bonyodalmak támadtak, amire a zenekar végül a saját honlapján volt kénytelen felhívni a figyelmet. A kulisszák mögött egy új album érlelődött, amelynek megjelentetését 2007-re tervezték. Ebben az évben viszont Gill, Rutherford, Jed O'Toole és Molloy bejelentették, hogy felveszik a Forbidden Hollywood nevet, hogy elkerüljék a Frankie Goes to Hollywood név használata miatti jogi vitákat Holly Johnsonnal. A Forbidden Hollywood az FGTH repertoárja mellett új dalokat is játszana. 2007-ben meghirdették a formáció koncertjeinek pontos időpontjait, nem sokkal később azonban a fellépések elmaradásáról érkeztek hírek. 2010-ben a boltokba került a Welcome to the Pleasuredome 25. évfordulós kiadása. A dupla CD első lemeze az eredeti album anyagát tartalmazza remaszterizálva, a második korongon ritkaságok és korábban ki nem adott felvételek hallhatók. A következő évben a Liverpool is hasonló koncepció szerint került újra forgalomba. 2012-ben Frankie Said címmel egy válogatásalbum látott napvilágot, melyet két évvel később az együttes legismertebb klipjeit és fellépéseit tartalmazó DVD-vel kiegészítve újra piacra dobtak.
DISZKOGRÁFIA
Kislemezek, maxik
* 1983: Relax / One September Monday
* 1983: Relax (Warp Mix) (promóciós lemez)
* 1983: Relax (U.S. Mix) / Ferry Cross the Mersey / Relax
* 1983: Relax (Sex Mix) / Ferry Cross the Mersey / Relax
* 1983: Relax (Sex Mix Edit) / Ferry Cross the Mersey / Relax (Instrumental)
* 1983: Relax (Long Version) / Relax (7" Version) / Relax (Instrumental)
* 1983: Relax (DJ Mix) / Relax (Sex Mix) / Ferry Cross the Mersey / Relax
* 1983: Relax (Original Mix) / Ferry Cross the Mersey / Relax
* 1984: Relax (New York Mix) / Ferry Cross the Mersey / Relax
* 1984: Two Tribes / One February Friday
* 1984: Two Tribes (Annihilation) / War (Hide Yourself) / Two Tribes (Surrender) / One February Friday
* 1984: Two Tribes (Carnage) / War (Hide Yourself) / Two Tribes (Surrender) / One February Friday
* 1984: Two Tribes (Carnage) / War (Hide Yourself) / One February Friday / Two Tribes (Surrender) / The Last Voice
* 1984: Two Tribes (Hibakusha) / War (Hide Youself) / One February Friday [Abridged] / Two Tribes (Surrender) / The Last Voice (Edited)
* 1984: Have Sex With As Many Objects As Possible (Unlisted) / Two Tribes (At Madison Square Garden) / Two Tribes (The Carnage, The Annihilation) / One February Friday / War (Somewhere Between Hiding And Hidden) / War Is Peace
* 1984: Two Tribes (Annihilation) / War (Hide Yourself) / Two Tribes (Surrender)
* 1984: Two Tribes (Annihilation) / Two Tribes (Surrender) / One February Friday
* 1984: War (Hidden) / Two Tribes (Carnage) / One February Friday
* 1984: Two Tribes (Carnage) / Relax (U.S. Mix)
* 1984: Relax / Two Tribes
* 1984: The Power of Love / The World Is My Oyster (Scrapped) / Holier Than Thou (The First) / The World Is My Oyster (Trapped) / Holier Than Thou (The Second) / The Power of Love (Instrumental)
* 1984: The Power of Love / The World Is My Oyster
* 1984: The Power of Love / The World Is My Oyster / Scrapped And Trapped / Holier Than Thou
* 1984: The Power of Love / The World Is My Oyster / Welcome to the Pleasuredome (Pleasure Fix) / The Only Star in Heaven (Star Fix)
* 1984: Welcome to the Pleasure Dome (Altered Real) / Get It On / Happy Hi!
* 1984: Welcome to the Pleasuredome (Pleasure Fix) / The Only Star in Heaven (Star Fix)
* 1985: Welcome to the Pleasure Dome (Vocal / KZAP Edit) / Relax (Vocal / Live Version) / Welcome to the Pleasure Dome (Trevor Horn Re-Mix Vocal / Edit)
* 1985: Welcome to the Pleasure Dome (KZAP Edit) (promóciós lemez)
* 1985: Welcome to the Pleasure Dome (Altered Real) / Get It On / Happy Hi! / Relax (International)
* 1985: Welcome to the Pleasure Dome (Real Altered) / Happy Hi! / Relax (International)
* 1985: Welcome to the Pleasure Dome (Re-mix) / Get It On / Happy Hi! / Born to Run
* 1985: Welcome to the Pleasuredome (Trevor Horn Remix) / Welcome to the Pleasuredome (Urban Mix) / Relax International (Live)
* 1985: Welcome to the Pleasure Dome (Altered Real) / Happy Hi!
* 1985: Welcome to the Pleasuredome (Trevor Horn Remix) / Relax International (Live)
* 1985: Relax / Born to Run
* 1986: Rage Hard / (Don't Lose What's Left) Of Your Little Mind
* 1986: Rage Hard / Suffragette City / (Don't Lose What's Left) Of Your Little Mind
* 1986: Rage Hard / Suffragette City / (Don't Lose What's Left) Of Your Little Mind / Always Note the Sequencer…
* 1986: Rage Hard / Suffragette City / (Don't Lose What's Left) Of Your Little Mind / …The Factory
* 1986: Rage Hard (Broad Mix) / Roadhouse Blues / (Don't Lose What's Left) Of Your Little Mind
* 1986: Rage Hard (Vocal Remix) / Rage Hard (Remix Edit / Vocal) / Rage Hard (Remix Dub / Instrumental)
* 1986: Warriors of the Wasteland / Warriors (of the Wasteland)
* 1986: Warriors (The Attack Mix) / Warriors (Instrumental) / Warriors (Return) / Warriors (End)
* 1986: Warriors (Compacted)
* 1986: Warriors of the Wasteland (Edited) / Warriors of the Wasteland (Extended)
* 1986: Warriors (Turn of the Knife Mix) / Warriors (Instrumental) / Warriors (Return) / Warriors (End)
* 1986: Warriors (Turn of the Knife Mix) / Warriors (Return) / Warriors (End)
* 1986: Warriors (Twelve Wild Disciples Mix) / Warriors (Return) / Warriors (End)
* 1986: Warriors (Twelve Wild Disciples Mix) / Warriors (Instrumental) / Warriors (Return) / Warriors (End)
* 1986: Warriors of the Wasteland (12 Wild Disciples Mix) / Warriors of the Wasteland (Turn of the Knife Mix)
* 1987: Watching the Wildlife / The Waves
* 1987: Watching the Wildlife (Die Letzten Tage Der Menschheit Mix) / Watching the Wildlife / The Waves
* 1987: Watching the Wildlife / Wildlife (Voiceless) / The Waves
* 1987: Watching The Wildlife (Movement 2) / Watching The Wildlife (Bit 3) / Watching The Wildlife (Bit 4) / The Waves
* 1989: Relax 89 (Club Mix) / Relax 89 (Inner Style Mix) / Relax 89 (Detroit Remix)
* 1989: Relax 89 (Club Mix) / Relax 89 (Detroit Remix)
* 1993: Relax (MCMXCIII) (promóciós lemez)
* 1993: Relax (Ollie J Remix) / Relax (Trip-Ship Edit) / Relax (Ollie J's Seven Inches) / Relax (Jam & Spoon HI-N-R-G Mix) / Relax (Jam & Spoon Trip-O-Matic Fairy Tale Mix) / Relax (MCMXCIII) (promóciós lemez)
* 1993: Relax (Ollie J Remix) / Relax (The Trip Ship Edit) / Relax (MCMXCIII) / Relax (Jam & Spoon Hi N-R-G Mix) / Relax (Jam & Spoon Trip-O-Matic Fairy Tale Mix)
* 1993: Relax / Relax (MCMXCIII)
* 1993: Relax / Relax (MCMXCIII) / Relax (Ollie J Remix) / Relax (Jam & Spoon Trip-O-Matic Fairy Tale Mix) / Relax (Jam & Spoon HI N-R-G Mix) / Relax (U.S. Mix)
* 1993: Relax / Relax (MCMXCIII) / Relax (Ollie J Remix) / Relax (Jam & Spoon Trip-O-Matic Fairy Tale Mix) / Relax (Jam & Spoon HI N-R-G Mix) / Relax (New York Mix – The Original)
* 1993: The Power of Love / Rage Hard (Original DJ Mix) / The Power of Love (Original Extended Version)
* 1993: The Power of Love / Rage Hard (Original DJ Mix)
* 1993: The Power of Love / The Power of Love (Original Extended Mix)
* 1993: The Power of Love / The Power of Love (Original Extended Mix) / Rage Hard (Original DJ Mix) / The Power of Love (Alternative Mix)
* 1993: The Power of Love / The Power of Love (Original Extended Mix) / Rage Hard (Original DJ Mix) / The Power of Love (Holier Than Thou Edit)
* 1993: Welcome to the Pleasuredome (Brothers in Rhythm Rollercoaster Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Pleasurefix Original 12" Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Elevatorman's Non-Stop Top Floor Club Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Deep Down Bass-Ment Dub)
* 1993: Welcome to the Pleasuredome (Brothers in Rhythm Rollercoaster Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Elevatorman's Non-Stop Top Floor Club Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Elevatorman's Deep Down Bass-Ment Dub)
* 1993: Welcome to the Pleasuredome (Original Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Elevatorman's Non-Stop Top Floor Club Mix)
* 1993: Welcome to the Pleasuredome (Original 7") / Welcome to the Pleasuredome (Brothers In Rhythm Rollercoaster Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Elevatorman's Non-stop Top Floor Club Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Real Altered)
* 1994: The Power of Love (1994 Radio Love Mix) / The Power of Love (Album Version)
* 1994: Relax (MCMXCIII) / Relax (The Ollie J Remix) / Relax (Jam & Spoon Trip-O-Matic Fairy Tale Mix) / Relax (Jam & Spoon Hi N-R-G Mix) / Relax (New York Mix – The Original 12") / Relax (The Trip Ship Edit) / Welcome to the Pleasuredome (Brothers in Rhythm Rollercoaster Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Elevatorman's Non-Stop Top Floor Club Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Pleasurefix Original 12" Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Elevatorman's Deep Down Bass-Ment Dub)
* 1994: Relax (Jam & Spoon Trip-O-Matic Fairytale Mix) / Relax (Jam & Spoon Hi-N-R-G Mix) / Relax (Ollie J Remix) / Relax (Original Mix A.K.A. New York Mix)
* 1994: Relax (Jam & Spoon Trip-O-Matic Fairytale Mix) / Relax (Jam & Spoon Hi-N-R-G Mix) / Relax (Ollie J Remix) / Relax (Trip Ship Edit) / Relax (Original Mix A.K.A. New York Mix)
* 1994: Two Tribes (808 State Remix) (promóciós lemez)
* 1994: Two Tribes (Intermission Legend Mix) / Two Tribes (Intermission Legend Instrumental) / Two Tribes (Intermission Workout Mix) / Two Tribes (Intermission Workout Instrumental)
* 1994: Two Tribes (Fluke's Magimix) / Two Tribes (Carnage Mix) / Two Tribes (Fluke's Moulimix) / Two Tribes (Teckno Prisoner Featuring Adamski)
* 1994: Two Tribes (Fluke Magimix) / Two Tribes (Fluke Magimix Instrumental) / Two Tribes (Fluke Moulimix) / Two Tribes (Carnage Mix) / Two Tribes (Teckno Prisoner: Featuring Adamski) / Two Tribes (Kosmos Dub) (promóciós lemez)
* 1994: Two Tribes (Legend Mix) / Two Tribes (Fluke's Magimix) / Two Tribes (Fluke's Magimix Instrumental) / Two Tribes (Fluke's Moulimix) / Two Tribes (Work Out Mix) / Two Tribes (Carnage Mix) / Two Tribes (Teckno Prisoner: Featuring Adamski) / Two Tribes (Kosmos Dub)
* 1994: Two Tribes (Fluke's Minimix) / Two Tribes (Don't Want to Die) / Two Tribes (Fluke's Magimix) / Two Tribes (Fluke's Magimix Instrumental) / Two Tribes (Hibakusha Mix) / Two Tribes (Annihilation Mix)
* 2000: Two Tribes (Almighty Definitive Remix) / Two Tribes (Almighty Radio Edit) (promóciós lemez)
* 2000: Two Tribes (Apollo Four Forty Remix Edit) / Two Tribes (Rob Searle Remix Edit) / Two Tribes (Olav Basoski Tiberium Power Mix) / Two Tribes (Apollo Four Forty Remix) / Two Tribes (Rob Searle Club Mix) / Power of Love (Rob Searle Club Mix Edit)
* 2000: Two Tribes (Rob Searle Club Mix) / Two Tribes (Olav Basoski's Tiberium Power Mix)
* 2000: Two Tribes (Rob Searle Club Mix) / Two Tribes (Fluke Magimix)
* 2000: Two Tribes (Rob Searle Club Mix) / Two Tribes (Apollo Four Forty Remix Edit)
* 2000: Two Tribes (Rob Searle's Club Mix) / Two Tribes (Apollo Four Forty Remix) / Two Tribes (Fluke Magimix) / Two Tribes (Olav Basoski's Tiberium Power Mix) / Two Tribes (Rob Searle's Club Dub)
* 2000: Two Tribes (Rob Searle Club Mix Radio Edit) / Two Tribes (Apollo Four Forty Remix Edit) / Two Tribes (Rob Searle Club Mix) / Two Tribes (Fluke's Magimix) / Two Tribes (Fluke's Magimix Instrumental) / Two Tribes (Rob Searle Dub Mix) / Two Tribes (Carnage Mix)
* 2000: Two Tribes (Rob Searle Club Mix Radio Edit) / Two Tribes (Apollo Four Forty Remix) / Two Tribes (Rob Searle Club Mix)
* 2000: Power of Love (Rob Searle Club Mix) / Power of Love (Minky's Yaba Mix)
* 2000: The Power of Love (Original Version) / The Power of Love (Original Extended Version) / The Power of Love 2000 (Rob Searle Club Mix Edit) / The Power of Love (Original Video)
* 2000: The Power of Love (Rob Searle Club Mix Edit) / The Power of Love (Rob Searle Club Mix) / The Power of Love (Minky's Yaba Mix Edit) / The Power of Love (Minky's Yaba Mix) / The Power of Love (Original Mix)
* 2000: The Power of Love (Rob Searle Club Mix Edit) / The Power of Love (Rob Searle Club Mix) / The Power of Love (Minky's Yaba Mix Edit) / The Power of Love (Minky's Yaba Mix)
* 2000: The Power of Love (Rob Searle Club Mix Edit) / The Power of Love (Rob Searle Club Mix) / The Power of Love (Minky's Yaba Mix Edit)
* 2000: Welcome to the Pleasuredome (Nalin & Kane Vocal Remix) / Welcome to the Pleasuredome (Nalin & Kane Dub Remix)
* 2000: Welcome to the Pleasuredome (Nalin & Kane Remix) / Welcome to the Pleasuredome (Sander's Coming Home Mix)
* 2000: Welcome to the Pleasuredome (Sleazesisters Anthem Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Paralyzer Remix) / Welcome to the Pleasuredome (Sleazesister Edit)
* 2000: Welcome to the Pleasuredome (Nalin & Kane Remix) / Welcome to the Pleasuredome (Sander's Coming Home Remix) / Welcome to the Pleasuredome (Paralyzer Remix) / Welcome to the Pleasuredome (Nalin & Kane Dub)
* 2000: Welcome to the Pleasuredome (Sleazesisters Anthem Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Nalin & Kane Remix Edit) / Welcome to the Pleasuredome (Sleazesister Anthem Mix)
* 2000: Welcome to the Pleasuredome (Nalin & Kane Full Length Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Sander's Coming Home Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Paralyzer Remix) / Welcome to the Pleasuredome (Nalin & Kane Dub) / Welcome to the Pleasuredome (Sleazesister Edit) / Welcome to the Pleasuredome (Sleazesister Full Length Club) / Welcome to the Pleasuredome (Pleasurefix Mix)
* 2001: Welcome to the Pleasure Dome (Original 7" Mix) / Welcome to the Pleasure Dome (Elevatorman's Non-Stop Top Floor Club Mix) / Get It On / Happy Hi / Welcome to the Pleasure Dome (Video)
* 2001: Welcome to the Pleasuredome / Get It On / Welcome to the Pleasuredome (Elevatorman's Non-Stop Top Floor Club Mix) / Welcome to the Pleasuredome (Original Video)
* 2001: The Power of Love (The Orphean Mix) / The Power of Love (Perez & Prabo Remix)
* 2001: Relax (Peter Rauhofer's Doomsday Mix) (promóciós lemez)
* 2001: Relax (Doomsday Radio Mix) / Relax (Doomsday Club Mix) / Relax (Marc Et Claude's Respect Remix) / Relax (Doomsday Club Dub Mix)
* 2001: Relax (Original New York 12" Mix) / Relax (Peter's Doomsday Mix)
* 2001: Relax (Saeed & Palash Full String Mix) / Relax (Cold Cut Remix)
* 2001: Relax (Peter Rauhofer's Doomsday Radio Mix) / Relax (Peter Rauhofer's Doomsday Club Mix) / Relax (Saeed & Palash Addictive Journey) / Relax (Cold Cut Remix) / Relax (Peter Rauhofer's Doomsday Dub) / Relax (Original New York 12" Mix) / Relax (Original Radio Mix)
* 2001: Relax (Doomsday Club Mix) / Relax (Marc Et Claude's Respect Remix)
* 2001: Relax (Original 7'' Mix) / Relax (MCMXCIII) / Relax (Club 69 Doomsday Club Mix) / Relax (Club 69 Doomsday Radio Edit) / Relax (Club 69 Doomsday Dub Mix) / Relax (Coldcut Remix) / Ferry Cross the Mersey / One September Monday / Relax (video)
* 2001: Relax / One September Monday / Ferry Cross the Mersey / Relax (MCMXCIII) / Relax (video)
* 2004: Welcome to The Pleasuredome (Mac Devila RMX) / Words (Extended Vocal Mix) (FGTH / Mac Devila)
* 2008: The Power of Love / The Power of Love (Original Extended Mix)
* 2009: Relax (Chicane Radio Edit) / Relax (Chicane Full Mix) / Relax (Jody Den Broden Radio Mix) / Relax (Jody Den Broden Club Mix) / Relax (Jody Den Broden Dub Mix) / Relax (LMC Remix) / Relax (Lockout Radio Edit) / Relax (Lockout's London Mix) / Relax (Spencer & Hill Remix Radio Edit) / Relax (Spencer & Hill Remix) / Relax (Scott Storch Mix)
* 2009: Relax (Chicane Remix) / Relax (Lockout's Radio Edit) / Relax (US Mix) / Relax (Den Broden, Cox, Cantrelle Radio Edit)
* 2009: Relax (Lockout's Radio Edit) / Relax (Chicane Remix) / Relax (LMC Remix) / Relax (Spencer & Hill Remix) / Relax (Jody De Broeder Club Mix) / Relax (Lockout's London Mix) / Relax (Hardino Remix) / Relax (Jody De Broeder Dub Mix)
* 2009: Relax (Chicane Radio Edit) / Relax (Jody Den Broden Radio Mix) / Relax (Lockout Radio Edit) (promóciós lemez)
* 2012: The Power of Love (Original 7" Mix) / The Power of Love (Original 7" Instrumental) / The Power of Love (Original 12" Mix) / The World Is My Oyster / The Power of Love (Alternative Mix) / The Power of Love (Best Listened To By Lovers) / The Power of Love (Instrumental, Singlette Version) / The Power of Love (video)
* 2012: Orchestral Wildlife [Wildlife Bit 4] / Hotter Wildlife [Watching The Wildlife (Hotter)] / The Waves / One Bit [Wildlife Bit 1] / Two Bit [Wildlife Bit 2] / The Condom Mix [Wildlife Bit 3]
* 2013: Maximum Joy / Is Anybody Out There? (Voiceless)
Albumok
* 1984: Welcome to the Pleasuredome
* 1986: Liverpool
* 2000: Welcome to the Pleasuredome (az 1984-es album CD-n + 2 bónusz)
* 2010: Welcome to the Pleasuredome: 25th Anniversary Deluxe Edition (2 CD)
* 2011: Liverpool: Deluxe Edition (2 CD)
Válogatások
* 1985: Bang!
* 1985: Pleasure-Pak (Box)
* 1993: Bang!... The Greatest Hits of Frankie Goes to Hollywood
* 1994: Reload! Frankie: The Whole 12 Inches
* 2000: Maximum Joy
* 2000: The Club Mixes 2000 (2 CD)
* 2001: Twelve Inches
* 2001: Rage Hard – The Sonic Collection (SACD)
* 2002: Bang! ... Hard On (The Greatest Hits & The Complete ZTT Videos)
* 2002: Greatest Pleasure (12 Inches And More...) (2 CD)
* 2009: Frankie Say Greatest
* 2009: Return to the Pleasuredome (Box)
* 2009: Welcome to the Pleasure Dome / Liverpool / Return to the Pleasuredome (Box)
* 2012: Sex Mix (Archive Tapes And Studio Adventures, Volume One)
* 2012: Frankie Said
* 2013: The Best of (2 CD)
* 2014: Frankie Said : Deluxe Edition (CD + DVD)
VIDEÓK
Relax (Original Uncensored Video)
Relax (Laser Version)
Relax (részlet az Alibi test című filmből)
Relax (New York Mix) (csak zene!)
Two Tribes (Video Destructo Mix)
The Power of Love (Original Video)
Rage Hard (Original Video)
Rage Hard (Peter Illmann Treff)
Relax (Ollie J Remix)
The Power of Love (Rob Searle Mix)
Two Tribes (2000 Video Remix)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.