2012. április 23., hétfő

C. C. CATCH

C. C. Catch (Hollandia, Oss, 1964. július 31.) holland származású német popénekesnő eredeti neve: Caroline Catharina Müller, beceneve: Caro. Az 1980-as évek második felének egyik legnépszerűbb európai popénekesnője volt olyan slágereknek köszönhetően, mint az I Can Loose My Heart Tonight, a Heartbreak Hotel, a Heaven and Hell, a Soul Survivor és az Are You Man Enough? Az 1990-es évek elején eltűnt az élvonalból, ami egyrészt annak következménye volt, hogy megromlott a kapcsolata felfedezőjével, Dieter Bohlennel, másrészt az általa is képviselt diszkóhangzás addigra kiment a divatból. A Modern Talking és az 1980-as évek popzenéje iránt az 1990-es évek végén feltámadt nosztalgikus érdeklődés ugyan C. C. Catchet is újra divatba hozta, ám sem régebbi slágereinek remixeivel, sem újabb dalaival nem ért el a korábbiakhoz mérhető sikereket.


KARRIERTÖRTÉNET
A kezdetek
A holland születésű Caroline édesapja Jürgen Müller, édesanyja Katharina (Cori) Müller. Három öccse van: Marcel, Marco és Jürgen. Marco és Jürgen ikrek, két évvel Marcel után születtek. (Marco gondozza C. C. Catch német rajongói weboldalát.) 1979-ben a család az NSZK-beli Bündébe költözött. Caroline életkorának megfelelően a helyi iskola 9. osztályába iratkozott be, noha akkor még egyetlen szót sem beszélt németül. Kedvenc tantárgya az ének-zene és az angol nyelv volt. Fodrásznak készült, az iskola befejezése után mégis a varrónői szakmát kezdte tanulni. Minden vágya az volt, hogy híres énekesnő legyen, és nagy szerencséjére szülei támogatták ilyen irányú ambícióit. Fél év után félbehagyta a varrónői tanfolyamot, és gitárleckéket vett, Bad Oyerhausenben pedig dzsesszbalettre járt. Tizenhat éves korában benevezett egy tehetségkutató versenyre Juice Newton Queen of Hearts című slágerével. A későbbiekben is indult több tehetségkutató rendezvényen, illetve fiatalok számára szervezett bulikon lépett fel. A Carol Dean nevet használta, repertoárja főleg country-rock stílusú dalokból állt. 1980-ban csatlakozott az osnabrücki Optimal lányzenekarhoz, melynek rajta kívül tagja volt még Sabine, Silvia és Claudia. Egy producer felfigyelt a lányokra, és fellépéseket szervezett nekik. Először 1980 novemberében léptek színpadra Stift Quemheim egyik diszkójában. Mikor nevük kezdett ismertté válni, lemezszerződést is kaptak, és két kislemezük jelent meg: az Er war magnetisch 1984-ben, a The Goodbye 1985-ben. Caroline édesapja mindent megtett lánya sikeréért: hangmérnökként vele ment a fellépésekre, és stúdiót rendezett be számára a pincéjükben. Feladta addigi hivatását, és megalapította az Orbit ügynökséget, amely a kezdetektől fogva intézi C. C. Catch ügyeit. Az énekesnő karrierje akkor indult be igazán, amikor az Optimal egyik műsorát egy Hamburghoz közeli diszkóban megtekintette Dieter Bohlen, aki épp akkoriban futott be duójával, a Modern Talkinggal. Bohlen a négy lány közül Caroline hangjára figyelt fel. Meghívta a fiatal lányt a stúdiójába, és egyetlen este leforgása alatt szerződést kötöttek.


A diszkósztár
Bohlen adta felfedezettjének a C. C. Catch nevet. A két betű az énekesnő két keresztnevének (Caroline és Catherina) rövidítése, a „Catch” pedig fantázianév. 1985-ben, Caroline születésnapján került az üzletekbe C. C. Catch első kislemeze, az I Can Loose My Heart Tonight. A dal nagy sikert aratott, az addig jószerivel ismeretlen énekesnő Európa egyik új popcsillaga lett. A folytatás 1986 elején érkezett: a ’Cause You’re Young című kislemez, illetve a Catch the Catch című album. A kislemez a jugoszláv és a spanyol slágerlistán az első helyig jutott, Belgiumban második lett, Svájcban a nyolcadik, az NSZK-ban a kilencedik. Ugyanezekben az országokban a nyolc felvételt tartalmazó album is bekerült a Top 10-be. 1986 karácsonyára megjelent a második nagylemez is, a tíz szerzeményt tartalmazó Welcome to the Heartbreak Hotel. Erről a Heartbreak Hotel mellett a Heaven and Hell című dal vált nagy slágerré. C. C. Catch 1987 nyarán ért pályafutása csúcsára, újabb felvételei, az Are You Man Enough? és a Soul Survivor elég jól szerepeltek a slágerlistákon. (Az Are You Man Enough? érdekessége, hogy Bohlen először Bonnie Biancóval vette fel a dalt, de végül nem adta ki, mert úgy ítélte meg, hogy Bianco nem elég tehetséges. A fiatal lány rövidesen rácáfolt erre a véleményre, amikor előbb a Pierre Cossóval közös duettje, a Stay, majd a Miss You So című dala vált nagy slágerré egész Európában. Mindezek ellenére Bonnie viszonylag hamar eltűnt a film- és popvilág élmezőnyéből.) A harmadik nagylemezre sem kellett sokat várni, még ugyanabban az évben a boltokba került Like a Hurricane címmel. Az albumról a Good Guys Only Win in Movies szintén megjelent kislemezen. C. C. Catch egy nagyszabású koncertturnét bonyolított le, amely az európai helyszínek mellett Ázsiára és Amerikára is kiterjedt. A fiatal énekesnő a magánéletben szintén révbe ért: jövedelméből egy 3000 négyzetméteres házat vásárolt, ahová természetesen családjával és barátjával, Frankkel együtt költözött. A fiatalemberrel – aki egy rockbanda dobosa volt – még 1985-ben ismerkedett meg.


1988 májusában jelent meg a House of Mystic Lights című kislemez, melynek rapbetétjét az a színes bőrű énekes adta elő, aki az 1990-es évek elején szólistaként vált sztárrá Captain Hollywood néven. C. C. Catch Las Vegasban forgatott videoklipet, és népszerűségét meglovagolva kiadták első válogatáslemezét, a Diamonds – Her Greatest Hits című albumot. Ekkoriban azonban már egyre jobban kiéleződtek az ellentétek az énekesnő és Dieter Bohlen között. Bohlen ragaszkodott ahhoz, hogy ő komponálja Caroline minden dalát, és a szövegeket is ő írja, az énekesnő viszont szerette volna megvalósítani saját ötleteit is, mivel az volt a véleménye, hogy zenei világa túlságosan hasonlít a Modern Talkingéhoz, illetve Bohlen új együtteséhez, a Blue Systemhez. Bohlen akarata (illetve nyilván a közös megállapodással született szerződés) érvényesült: a Backseat of Your Cadillac című kislemez és a Big Fun című album a producer elképzeléseinek megfelelően jelent meg. Még 1988-ban adták ki a Nothing But a Heartache és a Summer Kisses című kislemezeket is, melyeket válogatásalbumok követtek. A Bohlennel való viták 1989-ben sajnos szakításhoz vezettek. A szerző-producer annyira megneheztelt az énekesnőre, hogy peres úton még azt is el akarta érni, hogy Caroline a továbbiakban ne használhassa a C. C. Catch nevet, mivel azt ő találta ki. A bíróság viszont Caroline javára döntött. Az énekesnő Londonba költözött, hogy egy másik lemezcégnél és egy másik producerrel újítsa meg zenei világát.


Bohlen nélkül
C. C. Catch egy spanyolországi tévéshow alkalmával találkozott George Michael volt menedzserével, Simon Napier Bell-lel, akivel rövidesen szerződést kötött, amely a Polygram céghez kötötte. Itt jelent meg az első olyan dala, amely már Bohlen nélkül készült, a Big Time. Caroline boldogan nyilatkozta, hogy végre úgy készítheti el soron következő albumát, hogy mindennel kapcsolatban kikérik a véleményét, sőt a hét szerzemény megírásában is részt vett. Az album Hear What I Say címmel 1989-ben jelent meg, elkészítésében pedig közreműködött többek között Andy Taylor a Duran Duranből, valamint Dave Clayton és Joe Dworniak. A stílus ugyan különbözött a Bohlen-korszak slágereinek hangvételétől, ám az új album végül nem aratott jelentősebb sikert. Ennek egyik oka részben az volt, hogy Bohlen és a BMG ki akarta használni a C. C. Catch iránti érdeklődést, és a Hear What I Say megjelenésével párhuzamosan újabb kislemezeket adtak ki a korábbi közös albumokról, illetve piacra dobták a Classics című válogatást is. Caroline elhatározta, hogy egy időre visszavonul a könnyűzenei életből. Miután férjhez ment egy londoni jógatanárhoz, komoly érdeklődést kezdett mutatni a jóga és a meditáció iránt.


A visszatérés
Az 1990-es évek végén fordult a kocka, és akkor már C. C. Catch döntött úgy, hogy meglovagolja az újból összeállt Modern Talking népszerűségét, és visszatér a könnyűzene világába. Megegyezett a BMG-vel: a cég megjelentette a Best of ’98 című válogatáslemezt, amely kelendőnek bizonyult, hiszen az I Can Loose My Heart Tonight és a Soul Survivor modern hangszerelésű változatai mellett egy – ugyancsak az aktuális diszkótrendnek megfelelően hangszerelt – Megamixet is tartalmazott rövidebb és hosszabb verzióban, valamint a régi, emlékezetes slágereket. Az énekesnő visszatérése nem volt ugyan sikertelen, de különböző pénzügyi problémái támadtak akkori lemezcégével, a Metronome-mal. C. C. Catch az 1990-es évek végén a Krayzee nevű rapperrel beutazta Közép- és Kelet-Európát, ahol azóta is nagyon népszerű. Számos új dalt írt, bár 1989 óta nem készült új stúdióalbuma. 2003-ban Shake Your Head, 2004-ben Silence címmel jelent meg egy-egy új maxija. 1999 óta ismét Németországban él, férjétől elvált, de nem magányos. Szeretné folytatni énekesnői pályáját abban a reményben, hogy a korábbiaknál is fényesebb karriert sikerül megvalósítania. Ennek azonban egyelőre nem sok jele van. 2004-ben fellépett a Pro7 tévéadó egyik nosztalgiagáláján olyan egykori sztárok társaságában, mint például Chris Norman, Limahl, Haddaway, Coolio és a Weather Girls. Juan Martinez spanyol producer irányításával 2010 szeptemberében egy újabb kislemeze jutott el a közönséghez, ám az Unborn Love csak Spanyolországban ért el jelentősebb sikert: ötödik lett az ottani slágerlistán.


DISZKOGRÁFIA
(Zárójelben a legmagasabb slágerlistás helyezések. Rövidítések: AUT = Ausztria, BEL = Belgium, CZ = Csehország, D = NSZK (Németország), EST = Észtország, G = Görögország, HUN = Magyarország, L = Lettország, NOR = Norvégia, P = Peru, SP = Spanyolország, SWE = Svédország, SWI = Svájc, UK = Egyesült Királyság, YUG = Jugoszlávia)

Kislemezek, maxik
* 1985: I Can Loose My Heart Tonight (Extended Club Remix) / I Can Loose My Heart Tonight (Instrumental) (D #13, SWI #19, SP #7, AUT #24)
* 1986: ’Cause You’re Young / One Night’s Not Enough (D #9, BEL #2, YUG #1, SWI #8, SP #6, AUT #28, G #3)
* 1986: Heartbreak Hotel / You Shot a Hole in My Soul (D #8, YUG #7, SWI #13, SP #3, AUT #22, G #9)
* 1986: Heartbreak Hotel (Room 69 Mix) / You Shot a Hole in My Soul(Long Version) / Heartbreak Hotel (Instrumental)
* 1986: Heaven and Hell / Hollywood Nights / Heaven and Hell (Instrumental)
* 1986: Heaven and Hell / Hollywood Nights (D #13, BEL #47, YUG #2, SWI #19, NOR #35, SP #2, G #3)
* 1986: Strangers by Night (Extended Version) / Strangers by Night (Instrumental) (D #9, YUG #3, SWI #11, SP #10, AUT #15, G #6)
* 1986: Strangers by Night / Strangers by Night (Instrumental)
* 1987: Are You Man Enough? (Muscle Mix) / V. I. P. (They Are Callin’ Me Tonight) / Are You Man Enough? (Radio Version)
* 1987: Are You Man Enough? / V. I. P. (They Are Callin’ Me Tonight) (D #20, YUG #9, SWI #28, G #20)
* 1987: Soul Survivor (Survivor Mix) / Midnight Gambler / Soul Survivor (Radio Version) (D #17, YUG #3, UK #96, SP #1, G #20)
* 1988: Backseat of Your Cadillac (Extended Version) / Backseat of Your Cadillac (Instrumental Mix) / House of Mystic Lights (Long Version Dance Mix) / Backseat of Your Cadillac (Radio Edit)
* 1988: Backseat of Your Cadillac (Extended Version) / Backseat of Your Cadillac (Radio Edit) / Backseat of Your Cadillac (Instrumental Mix)
* 1988: Backseat of Your Cadillac / Backseat of Your Cadillac (Instrumental Mix) (D #10, YUG #12, SP #6)
* 1988: House of Mystic Lights (Long Version Dance Mix) / House of Mystic Lights (Radio Swing Mix) / House of Mystic Lights (Instrumental Mix)
* 1988: House of Mystic Lights (Radio Swing Mix) / House of Mystic Lights (Club Mix) (YUG #1, SP #7)
* 1988: Nothing But a Heartache (Extended Version) / Little by Little / Heartbeat City (Maxi Mix) / Nothing But a Heartache (Radio Edit) (YUG #22, SP #14)
* 1988: Soul Survivor (Survivor Mix) / Midnight Gambler / Soul Survivor (7" Version)
* 1988: Soul Survivor / Midnight Gambler
* 1988: Summer Kisses (Extended Version) / If I Feel Love / Summer Kisses (Radio Version) (YUG #30)
* 1989: Baby I Need Your Love (Long Version) / Night in Africa / Baby I Need Your Love
* 1989: Baby I Need Your Love / Night in Africa
* 1989: Big Time (remix) / Feels Like Heaven / Big Time(Radio Version) (D #26)
* 1989: Good Guys Only Win in Movies (Extended Version) / Are You Serious / Good Guys Only Wins in Movies (Radio Version)
* 1989: Midnight Hour (Extended Version) / Midnight Hour (Dub) / Midnight Hour (7" Version)
* 1998: C. C. Catch Megamix (Short Version) / C. C. Catch Megamix (Long Version) / Soul Survivor ’98 (Rap Version) (P #17)
* 1998: I Can Loose My Heart Tonight ’99(Rap Version) / I Can Loose My Heart Tonight ’99(New Vocal Version) / Soul Survivor ’99 (New Vocal Version) (D #72, SP #12, L #18)
* 2003: Shake Your Head (Radio Edit) / Shake Your Head (Extended Club Mix) / Shake Your Head (Electric Space Mix) / How Does It Feel / Spring(BEL #19, NOR #8)
* 2004: Silence (Radio Mix) / Silence (Live-Vibe Mix) / Silence (DJ Jones Club Mix) / Silence (Dub-Star Remix) / Silence (Instrumental) (C. C. Catch feat. Leela)
* 2010: Unborn Love (SP #5)


Albumok, EP-k
* 1986: Catch the Catch (D #6, BEL #7, SWI #8, YUG #2, NOR #6, AUT #24, G #24, SWE #25)
* 1986: Welcome to the Heartbreak Hotel (D #28, BEL #15, YUG #14, NOR #21, G #25, SWE #44)
* 1987: C. C. Catch (4 számos EP)
* 1987: Like a Hurricane (D #30, YUG #2, G #30)
* 1988: Big Fun (D #53, BEL #40, YUG #22)
* 1989: Hear What I Say (D #75)
* 2000: Catch the Cat / Welcome to the Heartbreak Hotel (két sorlemez egy CD-n)
* 2000: Like a Hurricane / Big Fun (két sorlemez egy CD-n)
* 2006: Maxi Hit Sensation (NonStop DJ Mix)


Válogatások
* 1988: Diamonds – Her Greatest Hits (D #43)
* 1988: Strangers by Night
* 1989: Classics
* 1989: Super Disco Hits
* 1994: Backseat of Your Cadillac
* 1994: Super Disco Hits (az 1989-es lemez új kiadása)
* 1998: Best of ’98 (D #76, CZ #25, EST #6, G #35, HUN #30)
* 2000: The Best of C. C. Catch (3 CD)
* 2005: Catch the Hits (DVD-melléklettel is megjelent)
* 2007: Ultimate C. C. Catch
* 2011: 25th Anniversary Box (5 CD)

VIDEÓK






Heartbreak Hotel (másik klip)


Heaven and Hell (másik klip)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.