tag:blogger.com,1999:blog-2245349987494091639.post5182039085501751474..comments2020-06-26T19:05:10.453+02:00Comments on RÉGI IDŐK POPZENÉJE ARCHÍVUM: BONNIE TYLERArnold Stonehttp://www.blogger.com/profile/05885473309982437273noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-2245349987494091639.post-23331968811964741762016-10-20T14:49:50.926+02:002016-10-20T14:49:50.926+02:00Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.Bloggerhttps://www.blogger.com/profile/07287821785570247118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2245349987494091639.post-72472075556460296592012-06-04T00:21:12.394+02:002012-06-04T00:21:12.394+02:00Kedves Tony!Köszönöm szépen a gyors javítást az ör...Kedves Tony!<br><br>Köszönöm szépen a gyors javítást az öreg Dieter, "a DSDS Puzsér Róbertje" nevében is :)<br><br>Baráti üdv,<br><br>GyuriSuper aGyurihttp://westgermany.blog.hunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2245349987494091639.post-15715723231140370652012-06-03T20:36:58.831+02:002012-06-03T20:36:58.831+02:00Szia Gyuri!Köszönöm a hasznos kiegészítéseket, a s...Szia Gyuri!<br><br>Köszönöm a hasznos kiegészítéseket, a szöveget a megfelelő helyen ennek megfelelően át is írtam.<br><br>Külön köszönöm az elismerő szavakat, ezek mindig a legjobbkor jönnek, amikor már kezdek belefáradni abba, hogy droidként írom és publikálom a szövegeket, és szinte semmi kommunikáció sincs. Néha megkísért a gondolat, hogy talán feldobná a blogot, ha lenne egy Facebook-oldala, de ennek azért nem kezdek neki sosem, mert Peter Donovanként sem nagyon járok a Facebookra: egyszerűen nem igazodom el rajta, hogy mi hol van. Persze kétségem sincs afelől, hogy én vagyok az értetlen, de valahogy semmi nem motivál arra, hogy jobban megismerjem azt az oldalt. <br><br>Úgy emlékszem, az esetleges könyvvel kapcsolatban korábban már eszmét cseréltünk. A lehetőségek szerintem azóta se változtak. Annyi mindenhez hozzájutottam a zenéket illetően (is) az internet segítségével (például Zenebuzi barátunknak köszönhetően), hogy a magam részéről ez a blog tulajdonképpen egyfajta viszonzás, hogy ingyenesen közzéteszem mindazt, amit ezekről az előadókról tudok, illetve megtalálok. <br><br>Barátsággal:<br><br>TonyTonyhttp://www.blogger.com/profile/11592787395166936536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2245349987494091639.post-32642212079440013692012-06-03T01:12:04.701+02:002012-06-03T01:12:04.701+02:00Kedves Tony!Fantasztikus ez a poszt is, mint minde...Kedves Tony!<br><br>Fantasztikus ez a poszt is, mint mindegyik. Imádom ezt a blogot! Továbbra is azt mondom, egyszer valamiféle pop- vagy diszkózenei enciklopédiát kellene írnod (kérdés persze, hogy a mai világban egy ilyet nyomtatásban érdemes lenne-e kiadni - én mondjuk megvenném, az biztos!)<br><br>Egyetlen érdekességet hadd mondjak azért, mint régi Dieter Bohlen-rajongó (és talán mondhatom: ismerő).<br><br>Dieter a Bonnie Tylernek írt lemezeken egy régi (Steve Benson, amely név alatt még szóló kislemezeket is kiadott a 80-as évek legelején, a Modern Talking előtti időkben, sőt a You're My Heart, You're My Soul-t is ezzel a névvel "jegyezte" eredetileg, amíg nem tartotta elég piacképesnek az inkább slágervonalon ismert Dieter Bohlent), valamint két új szerzői álnevet is használt: J. Blake (Jennifer Blake, teljesen félrevezető!), valamint az Általad is említett Howard Houston.<br><br>Howard Houston álnéven írta az 1991-es Bitterblue albumról a címadó dalt, valamint a Too Hot című számot; a '92-es Angel Heart nagylemezről szintén a (csodálatosan szép!) címadó dalt, valamint a Fools Lullaby és a You're The Greatest Love c. szerzeményeket; a '93-as Silhouette In Red LP-ről pedig a From The Bottom Of My Lonely Heart és a Years My Come című dalokat.<br><br>Érdekesség, hogy az Errol Brownnak (ex-Hot Chocolate) 1992-ben írt This Time It's Forever című, szintén igen kiváló számnál is a Howard Houston szerzői nevet használta...<br><br>Ehhez képest az, hogy 1997-ben a Touché fiúzenekar első albumán nem merte sem a Dieter Bohlen, sem az egyéb, korábban ismert neveit használni, és a lemezt és minden dalt Joseph Cooley-ként jegyez, már nem is annyira meglepő ;)<br><br>További infók "Howard Houston"-ról itt: http://www.discogs.com/artist/Howard+Houston<br><br>Barátsággal<br><br>GyuriSuper aGyurihttp://westgermany.blog.hunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2245349987494091639.post-13557994447362505492012-05-06T23:34:54.345+02:002012-05-06T23:34:54.345+02:00Szia Bazsi!A lényeggel kezdem. Utánanéztem az ered...Szia Bazsi!<br><br>A lényeggel kezdem. Utánanéztem az eredeti dokumentumban: ott még 29-ét írtam a győri koncerthez. Nem tudom, hová tűnt feltöltés után a kettes szám: talán ki akartam törölni egy felesleges szóközt, és nem vettem észre, hogy egy számadatba is beletöröltem. <br><br>Igazad van, így tényleg félreérthető a szöveg, és valóban nem akarom azt sugallni, hogy a művészeken múlt az All in One Voice sikertelensége. Átírtam azt a részt.<br><br>Könnyűzene terén jómagam abszolút laikus, ám nagyon lelkes és kitartó rajongó vagyok. Évekkel ezelőtt azért kezdtem bele a Wikipédián a popzenei szövegek írásába, mert mérhetetlenül bosszantott az a sznobizmus, az a lenézés, amellyel egyesek a pop- és diszkóelőadókat kezelték és kezelik. Szó szerint a nulláról indultam, és szívós munkával gyűjtöttem az adatokat, bogarásztam a Wikipédián, kotortam elő (és azóta vásároltam is) régi popzenei lapokat, könyveket, újságkivágásokat stb. Idővel azonban meguntam a Wikipédia értelmetlen kötöttségeit, és áttértem a blogolásra. <br><br>Hogy mennyire bővülnek a forrásaim, azt mi sem jelzi jobban, mint hogy jó néhány itteni szövegem már alig emlékeztet a wikipédiás eredetikre (sőt az előző blog verzióira sem), és őszintén remélem, hogy ezek a mostaniak a jobbak. Ezeket is igyekszem folyamatosan karban tartani, és folyamatosan bevezetni az újabb és pontosabb adatokat. Büszke vagyok arra, hogy bizonyos előadókról én írtam először a Wikipédián, például az etalonnak tartott angol Wikin is csak utánam lettek szócikkek például a Goombay Dance Bandről és Cherry Laine-ről, sőt éppen az én szövegeim felhasználásával. Abban bízom, hogy a régi popzene kedvelői számára kellemes perceket okoz a blogom tanulmányozása, és elnézik az esetleges hibákat, netán segítenek azok felszámolásában.<br><br>Leveleztünk már annyit, hogy képben vagyok a Tyler iránti lelkesedéseddel, és mivel felnőttek vagyunk, nem feltételezem Rólad, hogy az lenne a kedvenc időtöltésed, hogy tudatosan dezinformációkat terjesszél Bonnie Tylerről a neten. Jómagam szinte minden életrajz megírásakor találok ellentmondásokat, de muszáj határt szabni annak, hogy ezekből mennyit érzékeltetek az írásaimban, így a kevésbé kardinális dolgok esetében önhatalmúlag döntöm el, hogy az ellentmondó infók közül melyik tűnik a leghihetőbbnek. Persze van, mikor rosszul szelektálok, de ha ez kiderül, akkor bármikor készen állok felülbírálni magam.<br><br>Számomra a popzene a populáris, a mindenki által befogadható zenét jelenti, és számomra Bonnie Tyler is ez a kategória. Ettől függetlenül magam is elismerem, hogy karrierjében jól elkülönülő korszakok vannak, amikor szemmel láthatóan elment valamelyik műfaj irányába, de szerintem a popularitást soha nem adta fel. Részemről ez nemcsak hogy nem lekicsinylő, hanem inkább dicsérő megállapítás.<br><br>Üdvözlettel:<br><br>TonyTonyhttp://www.blogger.com/profile/11592787395166936536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2245349987494091639.post-21505037330251870382012-05-06T22:13:40.652+02:002012-05-06T22:13:40.652+02:00Természetesen örül ennek a cikknek bár teljesen vé...Természetesen örül ennek a cikknek bár teljesen véletlenül bukkantam rá :) <br><br>Nagy kérdés, hogy kinek mi a pop és mi a rock. Persze mindkettőnek megvan a definíciója. Én a pop korszakát inkább a kilencvenes évekre teszem, első években eurodisco beütés a vége felé (1998) már dance, pop. Viszont a nyolcvanas években abszolút a rock és annak alkategóriái jellemzőek. Csak úgy mint a 2004 és 2005-ös lemezére is. <br><br>Még annyi, hogy aug. 29. volt Győrben, nem kilencedikén. <br>Illetve az alábbi mondat, arra engedne következtetni egy laikus olvasót, hogy az 1998-as lemeze abszolút bukás volt Bonnie miatt. ˇEgyáltalán nem aratott sikert az 1999-es All in One Voice című album, noha olyan producerei voltak, mint Mike Batt és Harold Faltermeyer.ˇ Itt azért meg kéne jegyezni zárójelben, hogy a lemezt a kiadóval való nézeteltérések miatt törölték, (ami nem egy hétköznapi dolog) mert egyébként egy kiváló album, remek producerekkel, erős dalokkal. Még az AMG is pozitív értékelést készített róla. <br><br>Természetesen megértem a szubjektivitásod, és hogy nem akarod a velejéig kivesézni a történetet. Nem is kell, elég ha lényegre törő. Viszont kár a forrásokért, mert nekem többen nem hiszik el, hogy tucatnyi olyan CD kiadványom van tőle, amely interjúrészleteket, karriertörténetet tartalmaz és így nehéz a forrásmegjelölés. <br><br>Tényleg örülök ennek a cikknek!<br>Üdv<br>Bazsi :)Bazsihttp://www.blogger.com/profile/06226394295477300806noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2245349987494091639.post-12772129944668711352012-05-05T21:46:49.917+02:002012-05-05T21:46:49.917+02:00Kedves Bazsi!Mint azt régebben írtam Neked, ez a B...Kedves Bazsi!<br><br>Mint azt régebben írtam Neked, ez a Bonnie Tyler-életrajz még februárban megszületett, de mivel az előző blog szövegeinek újrapublikálása elhúzódott, ezért csak most került sorra. On- és offline forrásokat egyaránt használtam (mint mindegyik írásomhoz), melyeket a könnyebb elérhetőség miatt a Kedvencek közé mentettem, majd a munka végeztével ki is töröltem, ahogyan eddig mindig. Éppen ezért nem tudok Neked pontos webcímeket megadni. Ami egészen biztos, hogy erőteljesen támaszkodtam az angol Wikipédia szövegére mind az énekesnő személye, mind a lemezei és a dalai vonatkozásában. A Bonnie magyarországi ténykedéséről szóló rész például erőteljesen épül az általad írt Wikipédia-cikkre, amelyet egyéb on-line források infóival bővítettem. <br><br>1. A My! My! Honeycombra vonatkozó részt javítottam. Valamelyik forrásomban nyilván ez az információ volt, ha ezt írtam a szövegbe. Abban viszont egészen biztos vagyok, hogy Bonnie albumait nálamnál behatóbban ismered, ezért elhiszem Neked, hogy ez a debütáló dal is CD-re került azóta, mióta azt a forrásként szolgáló szöveget megírta valaki.<br><br>2. A bevezetőben írtam, hogy Bonnie számos díjat kapott, illetve jelölései is voltak, melyeket terjedelmi okokból nem sorolok fel. Éppen ezért teljesen szubjektív, hogy a sok díj és nomináció közül melyiket említem meg, és melyiket nem.<br><br>3. A Save Up All Your Tearsnek ezek szerint anno nem néztem utána elég alaposan. Köszönöm az észrevételt, javítottam a hibát.<br><br>4. Mivel ez egy szubjektív blog, és nem objektív on-line enciklopédia, ezért a műfaji kategorizálásban szubjektív vagyok. A Bohlennel készített albumokat én sokkal közelebb érzem a korai Bonnie Tyler-féle slágerekhez, mint az eurodiscóhoz, legalábbis ahhoz, amit én az eurodiscon értek. Tudom, hogy ezzel nem értesz egyet, de számomra Bonnie alapvetően popénekesnő volt és maradt, akinek dalaiban időnként a country vagy a rock (vagy akár az eurodisco) zenei motívumai kerültek előtérbe. Soha nem éreztem őt annyira „countrys”-nak, mint mondjuk Dolly Partont, vagy annyira „rockos”-nak, mint Joan Jettet, vagy olyan „eurodiscós”-nak, mint például C. C. Catchet. Amanda Lear is énekelt „rockot” (La Bagarre, The Stud, Made in France), „sanzon”-t, vagy az utóbbi években valami technoszerű gyötrelmet, de azért alapvetően mégis diszkóénekesnő. Egyébiránt igyeklszem minden előadóhoz minél több linket csatolni, így mindenki saját füle alapján eldöntheti, hogy milyen stílushoz sorolja azt, akit hall.<br><br>5. Így is elég hosszú lett a szöveg, nem volt időm arra, hogy minden egyes kis- és nagylemez esetében elmerüljek a részletekben. Egyik életrajzzal sem célom, hogy kimerítő részletességgel ismertessem az adott előadó pályafutását, inkább az a célom, hogy azok számára, akik tájékozódni szeretnének az illetőről, a legfontosabb információkat elérhetővé tegyem. Mint mindenben, ebben is érvényesül a szubjektivitás, és hosszabban tárgyalom azokat a korszakokat (albumokat és dalokat), melyek közelebb állnak hozzám. Ez Bonnie esetében alapvetően az 1970-es évek második fele és az 1980-as évek első fele.<br><br>Köszönöm az észrevételeidet, egyiket sem vettem zokon, hiszen az a legfontosabb, hogy az érdeklődökhöz a legpontosabb infók jussanak el. Ami tehát hibás egy életrajzban, azt ki kell javítani, ahogyan kiderül a tévedés: ez nem hiúsági kérdés. <br><br>Üdvözlettel:<br><br>TonyTonyhttp://www.blogger.com/profile/11592787395166936536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2245349987494091639.post-35806657488699367982012-05-05T21:00:02.099+02:002012-05-05T21:00:02.099+02:00Kedved Tony!Gratulálok ehhez a cikkhez. Igen lénye...Kedved Tony!<br>Gratulálok ehhez a cikkhez. Igen lényegretörő és velem már korábban is témáztál a Wikipédián az ellentmondásos információkról. Azért midenesetre érdekelnének azok a források, amelyeket Te használtál ehhez a cikkhez. <br><br>És engedd me, hogy néhány dologban kijavítsalak:<br>- A My My Honeycomb c. első dala több válogatásalbumán is megjelent és az 1976-os albumának 2009-es felújított kiadásán a bónusz dalok között<br>-1984-ben is jelölték 2 Grammy díjra, ez kimaradt<br>- A "Save Up All Your Tears" c. dal eredetileg Bonnie részére lett írva és Ő is énekelte fel először, nem pedig Robin Beck. Tehát a Hide Your Heart albumon 1 Gee Gees és 1 Janis Joplin feldolgozás szerepel. A többi Bonnie dala<br>- szerintem kissé megtévesztő az a megállapításod, miszerint a 90-es években visszatért a gyökereit jelentő popzenéhez. 1990 és 1994 között inkább egy teljesen új műfajban remekelt, mégpedig inkább eurodisco stílusban, amely azért tartalmazott rockzenei elemeket. <br>- Az 1998-as "All In One Voice" album sikertelenségének oka, hogy a megjelenést követően nem sokkal, a Waner Musiccal való nézeteltérések miatt a lemezt kivonták a forgalomból és törölték, így ideje sem volt feljutni valamelyik toplistára is. Ez a legritkább lemeze, egy fóliázott, vadonatúj kiadványt, szinte lehetetlen. <br><br>Üdv<br>BazsiBazsihttp://www.blogger.com/profile/06226394295477300806noreply@blogger.com